جمعه 30 شهریور 1403

مصوبات جدید فیفا در جده

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
مصوبات جدید فیفا در جده

ورزش سه نوشت: جام باشگاه‌های جهان فرصت جدید برای ایران و آسیا خواهد بود.

فیفا رسما اعلام کرد جام باشگاه‌های جهان از سال 2025 با مشارکت 32 تیم از تاریخ 15 ژوئن تا 13 جولای در آمریکا برگزار خواهد شد.

برگزاری جام باشگاه‌های جهان با این فرمت جدید شاهد تغییراتی گسترده در سهمیه‌های قاره‌ای خواهد بود. تا این لحظه حضور الهلال و اوراوا ردز ژاپن در این تورنمنت از قاره آسیا قطعی شده است. اما آسیا دو نماینده دیگر هم خواهد داشت که بعدا مشخص خواهد شد.

الهلال به عنوان قهرمان آسیا در آن فصل در دو تورنمنت با حضور نمایندگانی از دیگر قاره‌ها شرکت خواهد کرد: جام اینترکنتیننتال و جام باشگاه‌های جهان 2025.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در مراسم رونمایی از فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان اعلام کرد:" به قهرمان‌های دنیا و نمایندگان قاره‌ها در جام باشگاه‌های جهان 2025 خوشامد می‌گوییم".

فهرست 32 تیم حاضر در جام باشگاه‌های جهان 2025: چلسی رئال مادرید منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا 2024 بایرن مونیخ اینتر پاری سن ژرمن پورتو بنفیکا تیم اول رنکینگ یوفا تیم دوم رنکینگ یوفا تیم سوم رنکینگ یوفا الهلال اوراوا ردز قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2024 تیم اول رنکینگ ای‌اف‌سی در آسیا الاهلی مصر وداد کازابلانکا مراکش قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا 2024 تیم اول رنکینگ سی‌ای‌اف در آفریقا مونتری سیاتل ساوندرز لئون قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف 2024 قهرمان لیگ آمریکا به عنوان میزبان پالمیراس فلامنگو فلومیننزه قهرمان کوپا لیبرتادورس 2024 تیم اول رنکینگ کانمبول در آمریکای جنوبی تیم دوم رنکینگ کانمبول در آمریکای جنوبی آوکلند سیتی از نیوزیلند

نحوه برگزاری جام باشگاه‌های جهان 2025 این تورنمنت با مرحله گروهی آغاز می‌شود. تیمها به هشت گروه چهار تیمی تقسیم شده و با هم دیدار خواهند کرد. دو تیم صدرنشین گروه‌های هشت‌گانه به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند.

از آن پس مراحل حذفی به صورت تک‌بازی برگزار شده و برنده هر بازی به مرحله بعدی سقوط خواهد کرد. جام باشگاه‌های جهان بازی رده‌بندی نخواهد داشت و قهرمان در فینال معرفی خواهد شد.

رئیس باشگاه الهلال عربستان امروز با ابراز خوشحالی از حضور این تیم در جام باشگاه‌های جهان 2025 اعلام کرد الهلال از شرکت در این تورنمنت چیزی نزدیک به 50 میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1849701