شنبه 14 مهر 1403

مصون‌سازی و مقابله با تهدیدات دشمن باید همیشگی باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصون‌سازی و مقابله با تهدیدات دشمن باید همیشگی باشد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: مصون سازی درونی و مقابله با تهدیدات و تهاجمات دشمنان باید همیشگی و دایم باشد.

فتح الله حقیقی، روز دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان زنجان، ارتقا و حفظ آمادگی‌ها در بخش غیرنظامی کشور را در برابر تهدیدات و حوادث امری مهم خواند و افزود: امروز با توجه به فناوری های جدید، شیوه های تهاجم و تهدید دشمن نیز بسیار پیچیده شده است و باید در برابر آنها هوشیارانه عمل کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان نیز باید در مقابل تهاجم و تهدیدات دشمن، پایدار بماند، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک رشته بین رشته‌ای است و با تدوین طرح پدافند غیرعامل و تکیه بر آن می توان اقدامات هوشیارانه ای را مقابل اقدامات و برنامه های دشمنان علیه کشور و ملت ایران انجام داد.

حقیقی با تاکید براینکه باید در اقدامات مقابله ای با پدافند غیرعامل، دقت داشت و خوداتکایی را تمرین کرد که این نیازمند نقشه راه است، افزود: امروز صاحب نقشه راه و طرح جامع پدافند غیرعامل هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع پدافند غیرعامل در کشور از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: به همین خاطر نیز نقشه راه پدافند غیرقابل کار بسیار بزرگ است و داشتن هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل، امری مهم و ضروری است.

حقیقی افزود: زنجان در موضوعات دییگری چون بیماری ویروس کرونا جزو استان های پیشتاز است و اگر مدیریت در یوم العباس صورت نمی گرفت فاجعه ای برای کشور و استان اتفاق می افتاد گه توانستیم مراسم تجمع عظیم این روز را با مدیریت خوب و هوشیارانه به شعور حسینی تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: استان زنجان در تولید مواد ضد عفونی و ماسک خود اتکا هستیم و حتی به استان های دیگر نیز کمک می کنیم و در فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی نیز جزو استان های پیشتاز هستیم.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور نیز گفت: انتخاب استاندار زنجان به عنوان چهار استاندار برتر در حوزه پدافند غیر عامل، بیانگر مدیریت و همکاری خوب و مناسب می باشد و یک خرد جمعی در این استان در حمایت از این پدافند حاکم است.

علی اکبر شاهوردیان، افزود: اقدامات خوبی در پدافند غیرعامل استان زنجان صورت گر فته که این نیز بیانگر تلاش خوب در این حوزه است که امید می رود این اقدمات و تلاش ها همچنان تداوم یابد.

در پایان این جلسه لوح تقدیری به دست جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی به فتح الله حقیقی استاندار زنجان به سبب دستاوردهای مطلوب در حوزه پدافند غیرعامل، اهدا شد.

*س_برچسب‌ها_س*