سه‌شنبه 8 آبان 1403

معاون امور زنان رییس جمهوری: زیرساخت‌های ورزش زنان در قم اندک است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون امور زنان رییس جمهوری: زیرساخت‌های ورزش زنان در قم اندک است

قم - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امکانات و زیرساخت‌های ورزشی و تحرک برای بانوان در استان قم بسیار محدود است و انتظار می‌رود مسوولان استانی در آماده‌سازی و تجهیز مجموعه ورزشی تختی برای استفاده بانوان سرعت عمل بیشتری بخرج بدهند.

انسیه خزعلی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از بانوان استان قم، با اشاره به مصوبه احداث مرکز نگهداری زنان آسیب دیده قم، گفت: دولت نسبت به اختصاص اعتبارات لازم جهت این پروژه قول مساعد داده و هیچ گونه نگرانی بابت تکمیل و احداث آن وجود ندارد و اعتبارات آن در قالب فازهای مختلف بهره برداری و احداث تخصیص خواهد یافت.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر راه اندازی و تجهیز مرکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی واحد قم، بیان داشت: گردشگری سلامت یکی از ظرفیت های مهم قم است که برای رونق آن لازم است تا تجیهزات لازم برای خدمت به گردشگران سلامت ارائه شود، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای به سرانجام رسیدن این طرح پیگیری برای دریافت مجوزهای لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به ثبت بیش از 83 هزار درخواست اعطای وام از سوی مردم قم در جریان سفر اخیر رییس جمهوری به این استان، بیان داشت: معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری از درخواست بانوان سرپرست خانوار و درخواست ها برای وام خود اشتغالی قم حمایت و پیگیری های لازم را بعمل خواهد آمد.

خزعلی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن منشور مشاوره در امور زنان و خانواده، یادآور شد: طی ماه گذشته زیرساخت های زیادی در خصوص بهبود وضعیت زنان در کشور فراهم شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون در بین دهه شصتی‌ها تعداد زنان مجرد بسیار زیاد است و در صورتی که در این زمینه تعلل بیشتری صورت بگیرد اغلب آنها به سن عدم باوری قطعی می رسند و تعداد زنان مجرد با ضریب سنی بالا در سطح روستاها در حال افزایش است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به سیاست های افزایش جمعیت دولت، گفت: این برنامه طبق برنامه ریزی های انجام شده در طول 7 سال پیش بینی شده است تا کشور از وضعیت کنونی خود خارج شود.

حضور در آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه و جشنواره دختران آفتاب در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) از برنامه های سفر معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به قم بود./

برچسب‌ها