شنبه 8 اردیبهشت 1403

معاون اول قوه قضاییه: پرونده‌های معوقه تا پایان امسال مورد رسیدگی قرار می‌گیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون اول قوه قضاییه: پرونده‌های معوقه تا پایان امسال مورد رسیدگی قرار می‌گیرند

مشهد - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت: تمام پرونده های معوقه قضایی تا پایان سال جاری مورد رسیدگی قرار می‌گیرند تا علت تاخیر در رای آنها مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با شهروندان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سند تحول قوه قضائیه به صورت جدی برای حل اطاله دادرسی برنامه ریزی شده و یکی از مسائل بسیار مهمی که رییس قوه قضائیه بر آن تاکید دارد، کاهش زمان دادرسی است.

وی ادامه داد: برهمین اساس تمام پرونده‌های معوقه‌ای که از سال گذشته در محاکم قضایی مانده و به نتیجه نرسیده‌اند با برنامه ریزی صورت گرفته به نتیجه خواهند رسید.

معاون اول قوه قضاییه گفت: برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به آن 6 شعبه ویژه در شهر تهران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رویکرد قوه قضاییه این است که نباید به بهانه رسیدگی به مفاسد اقتصادی یا تخلفات اعضای هیات مدیره یا مدیران عامل، کارخانه‌ای تعطیل شود و کارگران دچار مشکل گردند.

حجت الاسلام مصدق ادامه داد: افرادی را که با عنوان سوت‌زن نسبت به اطلاع رسانی تخلفات به مراجع قضایی اقدام می‌کنند، تشویق می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص پنجمین سفر استانی رییس قوه قضاییه و هیات عالی‌رتبه قضایی به خراسان رضوی گفت: در دوره تحول و تعالی برنامه ریزی برای حضور در استانها صورت گرفته است و هر چند این سفر در سایر استانها یک روزه برنامه ریزی شده بود ولی با توجه به اهمیت خراسان رضوی برنامه حضور در این استان 2 روزه در نظر گرفته شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در این سفر علاوه بر مشکلات دادگستری استان از نظر منابع انسانی و مالی، سایر موضوعات مرتبط نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و به همین دلیل در روزهای گذشته نمایندگانی از سوی قوه قضاییه برای بررسی مشکلات دستگاه قضایی به این استان اعزام شدند که نظرات اتخاذ شده امروز و فردا به جمع‌بندی نهایی می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم این سفر دیدار مسوولان قضایی با مردم است تا در جریان مشکلات آنها در ارتباط با دستگاه قضایی قرار گیرند.

رییس قوه قضایی صبح امروز در راس هیاتی به منظور سفر 2 روزه وارد مشهد شد.

در این سفر معاونان این قوه برنامه‌های جداگانه در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی را به منظور پاسخگویی به مردم در دست اجرا دارند.

برچسب‌ها

معاون اول قوه قضاییه: پرونده‌های معوقه تا پایان امسال مورد رسیدگی قرار می‌گیرند 2