جمعه 28 اردیبهشت 1403

معاون حقوقی رئیس جمهور: قانون اساسی نباید دستاویز منازعات سیاسی شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
معاون حقوقی رئیس جمهور: قانون اساسی نباید دستاویز منازعات سیاسی شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در همایش راهکارهای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر قانون اساسی و اختتیامیه طرح دیده‌بان دانش آموزی قانون اساسی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به قانون بنیاد بودن نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با درایت امام خمینی (ره) و با اراده و رای مردم تصویب شد و این سند امروز یک افتخار ملی برای ایران در سطح جهانی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه قانون اساسی یک نعمت بزرگ و میراث خون هزاران شهید است، گفت: این قانون اساسی باید برای عموم مردم ترویج شود تا ظرفیت های این سند حقوقی برای توسعه و پیشرفت کشور مشخص گردد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی نباید تبدیل به دستاویز منازعات سیاسی شود، گفت: قانون اساسی به عنوان منشور انقلاب اسلامی باید سر دست گرفته شود و برای اجرای همه اصول آن مجاهدت گردد.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اجرای سند تحول نیازمند اراده قوی و برنامه ریزی و مدیریت منسجم است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته با همین اراده قوی و همت بلند به پیش رفته است، افزود: امروز هم برای تحول بنیادین نیازمند همت بلند و روحیه انقلابی هستیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین به اقدام مهم دولت سیزدهم در ارتقای وضعیت معیشتی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: موضوع رتبه بندی معلمان اقدام مثبت و رو به جلویی است که امید داریم منتج به افزایش کیفیت آموزش در کشور نیز گردد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید قانون اساسی رئیس جمهور معاون حقوقی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است