پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

معاون فرماندار مراغه: اصناف موظف به استفاده از ماسک هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون فرماندار مراغه: اصناف موظف به استفاده از ماسک هستند

مراغه - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا ویروس در مراغه و اجباری شدن استفاده از ماسک از درب منزل، تمامی اصناف موظف به استفاده از ماسک در محل کار خود هستند.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، حکیمه انتظاری در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونای مراغه اظهار داشت: اصناف و کسبه شهرستان نسبت به نصب نوشته «لطفا با ماسک وارد شوید» بر روی شیشه های مغازه ها اقدام و از پذیرش مشتریان بدون ماسک پرهیز کنند.

وی گفت: اکیپ های نظارتی متشکل از دستگاه های متولی، موظف به تشدید بازرسی از اصناف شهرستان هستند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا طبق قانون باید برخورد کنند.

وی افزود: سلامتی مردم از همه چیز مهمتر است و باید همه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی حساس باشیم.

وی گفت: خوشبختانه بیشتر اصناف شهرستان به توصیه های ستاد مقابله با کرونا عمل می کنند و محدود واحدهایی هستند که به دستورالعمل های ابلاغی بی تفاوت هستند.

معاون فرماندار مراغه خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد و اتاق اصناف با برنامه های مختلف نسبت به استفاده عموم از ماسک فرهنگ سازی کنند.

انتظاری ادامه داد: خوشبختانه کمبود ماسک در شهرستان نداریم.

وی اضافه کرد: همچنین هیات امنای مجتمع ها موظف به ضدعفونی روزانه هستند.

وی به رعایت پروتاکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازارهای هفتگی تاکید کرد و گفت: بازارهای هفتگی در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها تعطیل خواهند شد.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم در مقابل دفاتر پیشخوان ها تجمع می کنند که این موضوع قابل قبول نیست و نیازمند همکاری و همراهی مردم در این خصوص هستیم.

وی به پرداخت تسهیلات کرونایی در شهرستان به بنگاه های آسیب دیده اشاره کرد و گفت: تاکنون 17 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
معاون فرماندار مراغه: اصناف موظف به استفاده از ماسک هستند 2