پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

معاون هلال‌احمر کشور: واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز مردم را تامین می‌کنیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون هلال‌احمر کشور: واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز مردم را تامین می‌کنیم

یزد - ایرنا - معاون پشتیبانی و منابع انسانی هلال احمر کشور گفت: با تمام توان در حال تامین و واردات واکسن آنفلوآنزا هستیم و تا یک ماه آینده حجم بسیار زیادی از آن به کشور وارد می‌شود.

" مهراب شریفی" در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: بحث تامین دارو، تجهیزات و ابزار کمک به بیماران، مد نظر ماست و هلال احمر در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرد.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه یزد، وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را هلال احمر در این مدت از طرف خیرین و کمک‌های هلال احمر تامین کرده و به وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های ذیربط تحویل داد.

این مسوول ادامه داد: استان یزد در طرح نذر آب به خوبی ورود پیدا کرد و به خانواده‌های نیازمندی که در نقاط مختلف بودند کمک کرد تا در این ایام بتوانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم و یکی از ویژگی‌های آن بهره مندی از نیروی انسانی توانمند و نخبه است.

شرفی تصریح کرد: هلال احمر یزد یکی از بهترین هلال احمرهای کشور به حساب می‌آید که می‌تواند علاوه بر استان برخی استان‌های همجوار و جنوب کشور را هم از خدمات خود بهره‌مند کند و در دوره جدید مدیریت این نهاد در استان همدلی‌ها بسیار خوب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد هم با اشاره به اینکه هلال احمر اقدامات بسیار خوبی در طول سال‌های گذشته انجام داده گفت: این جمعیت فرصت بسیار خوبی در جذب و تربیت نیروها به ویژه جوانان دارد.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: افرادی که به سمت حضور در فعالیت‌های امدادی هلال احمر هستند ریشه خدمت و رفع مشکلات مردم در وجودشان هست که خود را موظف به کمک می‌دانند و گرنه به این سمت و کار سخت نمی‌روند.

وی با بیان اینکه همه ما فطرت خدایی داریم و به هر حال خواه ناخواه همه جذب پروردگاریم اظهار کرد: افرادی که برای حضور در هلال احمر داوطلب می‌شوند به خوبی نشان می‌دهند که آمادگی شکوفا شدن این فطرت دینی و الهی خود را دارند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن به دنبال دور کردن جوانان از ارزش‌های دینی و اسلامی است اظهار کرد: ما باید با برنامه‌های دقیق و منظم زمینه‌ای فراهم کنیم که بتوانیم این فرهنگ را تقویت کنیم.

ناصری به ظرفیت گسترده‌ای که ایران در حوزه‌های مختلف نیروی انسانی دارد اشاره کرد و گفت: در ایران اعتقاد به این ظرفیت‌ها آنچنان که باید و شاید نیست و به همین دلیل هم وابستگی به خارج از کشور به صورت گسترده دیده می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*