پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

معاون وزیر: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه زیر ساختهای ورزشی دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون وزیر: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه زیر ساختهای ورزشی دارد

سبزوار - ایرنا - معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از عوامل مهم در ارتقای ورزش قهرمانی و همگانی در سطح کشور توسعه زیر ساخت‌های ورزشی است که وزارت ورزش وجوانان و دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه ویژه ای دارد.

مهدی علی نژاد روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح استادیوم 15 هزار نفری سربداران سبزوار به خبرنگاران افزود: بهره‌برداری از استادیوم 15 هزار نفری سربداران یکی از مصادیق توسعه زیرساخت های ورزشی است که زمینه را برای شکوفایی استعدادهای ورزشی و اعتلای ورزش سبزوار فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: مجموعه ورزشی سربداران سبزوار در سایتی بزرگ و 21 هکتاری طراحی شده است که با مشارکت بخش خصوصی فضاهای کشتی با چوخه، اسب دوانی و موتور سواری در آن ایجاد خواهد شد. معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: با تکمیل این مجموعه ورزشی رشته‌های مختلف ورزشی از امکانات آن بهره مند می شوند و استعدادهای بیشتری در این منطقه شکوفا خواهد شد. رییس اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز گفت: ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری سربداران سبزوار در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع از سال 1384 آغاز شده بود. مجید نصرالله زاده افزود: این ورزشگاه همچنین 600 متر مربع فضای سرپوشیده دارد که برای ساخت و تکمیل آن تاکنون 320 میلیارد ریال هزینه شده است. وی ادامه داد: در مرحله نخست بهره‌برداری از این ورزشگاه 15 هزار نفری، زمین چمن مصنوعی، پیست تارتان، رختکن، نصب صندلی ها و سرویس‌های بهداشتی به بهره برداری رسید. بیش از 6 هزار ورزشکار در 38 هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند. مرکز شهرستان 250 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*