سه‌شنبه 17 مهر 1403

معاینات پزشکی اولیه برای متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد، معاف شد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای روان‌سازی امور توسط تامین اجتماعی، معاینات پزشکی اولیه برای متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد، معاف شد.

به گزارش فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان علی محمدی از معافیت معاینات پزشکی اولیه برای متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد خبر داد.

علی محمدی با بیان اینکه ارتقای رضایتمندی بیمه شدگان این سازمان سرلوحه امور سازمان است، گفت: تحقق برنامه‌های عملیاتی سازمان مبنی بر تسهیل و روان سازی امور، تسریع در فرآیند تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به آحاد افراد جامعه، ارتقای سطح رضایتمندی متقاضیان و بیمه شدگان و در راستای کاهش هزینه‌ها، از برنامه‌های مهم و راهبردی این سازمان مردمی است.

وی در خصوص همه متقاضیان بیمه با ماهیت اختیاری که بیمه مورد درخواست آنان جنبه غیر اجباری دارد، اظهار داشت: این بیمه (شامل: بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه به طور اختیاری، بیمه ایرانیان خارج از کشور، بیمه‌های توافقی، کارفرمایان صنفی، کارگران ساختمانی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار و...) را می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان دو شرط اساسی را برای معافیت از معاینات پزشکی برای این قبیل بیمه شدگان ضروری و لازم الاجرا دانست و افزود: این قبیل بیمه شدگان می‌بایست ظرف 10 سال قبل از تاریخ درخواست، یک سال سابقه پرداخت حق بیمه (365 روزبا نرخ کامل) داشته باشند و همچنین ظرف یک سال قبل از تاریخ درخواست، دارای 90 روز سابقه پرداخت حق بیمه (با نرخ کامل) باشند، که دارا بودن توامان هر دو شرط براساس مواد 75 و 80 قانون تامین اجتماعی، لازمه معافیت از معاینات اولیه برای این قبیل بیمه شدگان تامین اجتماعی است.

وی تاکید کرد: به عبارت دیگر چنانچه به هر دلیلی شخص بیمه پرداز با ماهیت اختیاری دچار فاصله در بیمه پردازی باشند و فاصله بیش از تعریفات فوق نباشد، نیاز به انجام آزمایشات و معاینات مجدد بیمه پردازی نمی‌باشد.