پنج‌شنبه 14 تیر 1403

معرفی بیش از 5 هزار هیئت به «عطر سیب»/ کمک 8 میلیون تومانی به هریک از هیئت‌های محلی تهران

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
معرفی بیش از 5 هزار هیئت به «عطر سیب»/ کمک 8 میلیون تومانی به هریک از هیئت‌های محلی تهران

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، امروز سه‌شنبه 12 تیرماه نشست خبری بیست و دومین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با حضور حمیدرضا خونویی؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین و مصطفی جامه‌دار؛ دبیر رویداد عطر سیب و رئیس فرهنگسرای عطرت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. در ابتدای این نشست، خونویی اظهار داشت: رویداد فرهنگی عطر سیب به بیست و دومین مرحله...

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، امروز سه‌شنبه 12 تیرماه نشست خبری بیست و دومین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با حضور حمیدرضا خونویی؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین و مصطفی جامه‌دار؛ دبیر رویداد عطر سیب و رئیس فرهنگسرای عطرت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، خونویی اظهار داشت: رویداد فرهنگی عطر سیب به بیست و دومین مرحله اجرای خود در تهران رسیده است و توفیق اجرای این رویداد شامل حال سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران شده است. رویداد عطر سیب از 14 تا 21 تیرماه از ساعت 16 تا 22 در میدان امام حسین (ع) برگزار شده و میزبان مردم و هیئت‌های مذهبی است.

وی افزود: تلاش کردیم امسال فرایند ثبت نام هیئت‌ها و دریافت کارت‌های حمایتی به صورت الکترونیکی انجام شود. با همت سازمان فرهنگی سامانه‌ای امسال طراحی شد و پس از صحت سنجی اطلاعات بیش از 5 هزار هیئت به این رویداد معرفی و سپس کارت‌های بانکی حمایتی توسط بانک شهر آماده شد و این کارت‌ها به صورت دائمی برای هر سال قابل استفاده است. این کارت‌ها در اختیار روسای هیئت‌هاست و اعتبار 8 میلیون تومانی دارد‌. این فرایند از دو ماه پیش آغاز شده و تا امروز همه هیئت ها بُن کارت‌های خود را دریافت کردند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه 60 گروه تامین‌کننده ملزومات محرم در قالب 112 غرفه نمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: در این غرفه‌ها اقلام مورد نیاز برپایی هیات و اقامه عزا عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: غرفه‌ها رایگان واگذار شده است. شاخص انتخاب ما تولیدکنندگان کالای ایرانی‌ای هستند که با مناسب‌ترین قیمت کالای با کیفیت به مردم عرضه می‌کنند.

خونویی پیرامون رقم 8 میلیونی کمک به هیات‌ها، اظهار داشت: رقم کمک با توجه به تورم می‌تواند بخش کوچکی از نیاز‌های هیات‌ها را پوشش دهد؛ اما امسال در نمایشگاه عطر سیب قطعا محصولات ارزان‌تر از هر جای دیگر شهر عرضه خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین به برپایی نمایشگاه کتاب متناسب با فضای رویداد عطر سیب اشاره کرده و گفت: مسابقات کتاب‌محور در نمایشگاه عطر سیب برپا می‌شود و البته در صدر کتابخانه تحت پوشش سازمان فرهنگی و هنری، حلقه‌های کتابخوانی نوجوانان ویژه ماه محرم برپا می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه در نمایشگاه امسال گوشت و مرغ نیز عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: هیات‌ها می‌توانند اقلام خوراکی مورد نیاز آشپزخانه هیات را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خریداری کنند.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام جامع‌دار؛ دبیر اجرایی بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب و رئیس فرهنگسرای عطرت طی سخنانی بیان داشت: در نمایشگاه عطر سیب نامی که هر ساله به اسم نمایشگاه و ویژه هیئت‌های تهران برگزار می‌شود، آغاز ماه محرم برای مردم تهران و هیئت‌ها بوده تا بتوانند اقلام مورد نیاز خود را تأمین کنند. تمامی خانواده‌ها می‌توانند برای تهیه اقلام مورد نیاز روضه‌های خانگی خود از ظرفیت رویداد عطر سیب استفاده کنند.

وی ادامه داد: امسال تولیدکنندگان اقلام مختلفی برای گروه‌های مختلف سنی آماده کرده‌اند تا همه بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. رویداد فرهنگی عطر سیب با آئین و سنن عزاداری اقوام و به صورت نمایشی مانند تعزیه‌خوانی، روضه‌خوانی و... همراه خواهد بود. علاوه بر فضای نمایشگاه شهروندان می‌توانند از برنامه‌های نمایشگاهی و هنری و عزاداری نیز استفاده کنند.

دبیر اجرایی بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب تصریح کرد: اتفاق ویژه امسال در این رویداد، افزایش اعتباربخشی به محصولات و ملزومات هیئت‌های مذهبی از حیث نوآورانه بودن و کیفیت است. گروه‌هایی در نمایشگاه مستقر می‌شوند که بتوانند به هیئت‌های مذهبی در حوزه رسانه‌ای یاری رسانند. در حوزه ایمنی، بیمه هیئت‌ها و... برنامه‌های خوبی برای رویداد امسال در نظر گرفته شده است.

جامه‌دار بیان داشت: در این رویداد فضای استراحت برای خانواده‌ها نیز در قالب حسینیه‌ای دائمی از چایخانه گرفته تا مهد کودک ایجاد شده است تا خانواده‌ها و هیئت‌های مذهبی بتوانند در ایمنی و راحتی کامل به بازدید از نمایشگاه و تهیه اقلام مورد نیاز بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: امسال از میان هیئت‌های نوجوانی که در شهر تهران مشغول فعالیت هستند، هیئت‌هایی که توانسته‌اند ساختار تشکیلاتی ایجاد کنند، به صورت ویژه مورد حمایت رویداد عطر سیب قرار گرفته‌اند تا کنشگری ایشان فعال‌تر شده و برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کنند. امسال اتفاق خوبی در رویداد عطر سیب از حیث حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی و تکریم آن‌ها رخ داده است و مهم‌ترین اتفاق امسال نیز تغییر روند ارتباط با مسئولان هیئت‌های مذهبی است.

در پایان این نشست و با حضور مسئولان حاضر، از پوستر بیست و دومین رویداد عطر سیب رونمایی شد.

معرفی بیش از 5 هزار هیئت به «عطر سیب»/ کمک 8 میلیون تومانی به هریک از هیئت‌های محلی تهران 2