دوشنبه 16 مهر 1403

معلمان شاغل در مدارس غیردولتی زنجان گواهی صلاحیت دریافت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معلمان شاغل در مدارس غیردولتی زنجان گواهی صلاحیت دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تمامی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی این استان تا مهر 1402 گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

علی بیات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلم نقطه آغاز هر تحول آموزشی و پرورشی و از مهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه کیفی و محتوایی تعلیم و تربیت به شمار می آید.

وی یادآور شد: معلمانی که دارای دانش و مهارت بالایی هستند می توانند چهره سازمان آموزشی را دگرگون و مدارس را به فضایی سرشار از محبت، رشد و بالندگی روح افزا و لذت بخش مبدل کنند.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس در راستای بالندگی و توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در مدارس غیردولتی، دوره های آموزشی ویژه معلمان مدارس غیر دولتی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: تمامی معلمان این مدارس می توانند تا 10 شهریورسال جاری با مراجعه به سایت https://mosharekatha.ir/ نسبت به ثبت نام در دوره های آموزشی پیش بینی شده اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، دوره های آموزشی معلمان در سال تحصیلی 1400-1399 بصورت الکترونیکی و پروژه محور خواهد بود و در پایان دوره ها به افرادی که حد نصاب لازم را کسب کنند گواهی شرکت در دوره داده خواهد شد.

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان با اشاره به برنامه های مختلف کیفیت بخشی آموزشی در مدارس غیردولتی خاطر نشان کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام گرفته و در راستای توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در مدارس غیردولتی و با برگزاری دوره های مختلف آموزشی، تمامی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی گواهی صلاحیت دریافت می کنند.

هم اکنون بیش از 14 هزار دانش آموز در 120 مدرسه غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند که شهریه این نوع مدارس، بر اساس الگوی تعیین شهریه که از طرف وزارت آموزش و پرورش تدوین شده، اخذ می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*