چهارشنبه 18 مهر 1403

معلمان نمونه شهرستان فردیس تجلیل شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معلمان نمونه شهرستان فردیس تجلیل شدند

کرج - ایرنا - چهار معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری روز چهارشنبه در فرمانداری فردیس مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرماندار فردیس ضمن تبریک هفته معلم گفت: معلمان همواره نقش سازنده ای در عرصه های علمی و فرهنگی کشور ایفا کرده اند.

ابوالفضل اینانلو افزود: امروز انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است و نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در این فرآیند از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

وی به اهمیت جایگاه معلم در جامعه و رشد افکار و اندیشه افراد و توسعه جامعه اشاره کرد و افزود: تاثیرگذارتر از خانواده معلم استو تاثیرگذاری و الگو بودن معلمان مقدم بر خانواده است زیرا موفقیت و پیروزی دانش آموزان در عرصه های مختلف علمی مرهون زحمات و تلاش این قشر فرهیخته می باشد.

اینانلو افزود: معلمان در شرایط شیوع کرونا کشور با تلاش‌های خود و با وجود تعطیلی مدارس آموزش‌های غیرحضوری و مجازی توانستند به وظایف خود در عرصه علم و دانش بخوبی عمل کنند.

وی به نقش تاثیرگذاری معلمان در مسایل آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: معلمان می توانند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنند از بروز بزه های اجتماعی که همه رسانه های غربی و استکبار جهانی تمرکز خود را بر روی دانش اموزان گذاشتند بعد از این همه مبارزه فرهنگی، نظامی، تحریم و همه محدودیت ها را بکاربستند تا فرهنگ غرب را اشاعه دهند که باید در این مورد مواظب و جدی بود.

فرماندار فردیس گفت: دانش آموزان با ذهن و قلب زلال در فضای آموزش و پرورش ساخته می شوند که باید در تهدیب نفس و تربیت دانش آموزان بیش از پیش کوشا بود.

اینانلو افزود: معلم با مسوولیت و تعهدی که نسبت به آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموخته خود دارد، تمام تلاشش را برای به ثمر نشستن دانش آموخته خود انجام می دهد و عمر گرانبهای خود را در این راه می گذراند.

ولی اله احمدی مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس نیز گفت: مریم ترکاشوند دارای مدرک فوق لیسانس زبان و ادبیات عربی در دوره اول متوسطه مدرسه فاطمه حجره فردیس با داشتن پنج سال سابقه کار توانست رتبه نخست کشور را در تولید محتوای آموزشی مدرس دوره های ضمن خدمت به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس 30 معلم نمونه منطقه ای،180 معلم نمونه مدرسه ای، یک معلم نمونه کشوری و چهار معلم نمونه استانی انتخاب شدند.

شهرستان فردیس 86 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

12 تا 18 اردیبهشت ماه هرسال به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*