شنبه 29 اردیبهشت 1403

مقابله با تروریسم یک ضرورت بین‌المللی است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
مقابله با تروریسم یک ضرورت بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، امروز هشتم شهریور ماه روز ملی مبارزه با تروریسم است. هشتم شهریور ماه 1360 و در چنین روزی در پی اقدام تروریستی، محمدعلی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر و چند تن از همراهان آنها به شهادت رسیدند.

در همین خصوص علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) هشتم شهریور ماه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به اینکه ایران در مقابله با تروریسم ثابت قدم است، نوشت: ایران که هزاران شهروند بیگناه خود را در اثر تروریسم فرقه‌ای، تکفیری و دولتی رژیم صهیونیستی از دست داده، در مقابله با تروریسم ثابت قدم است.

وی مقابله با تروریسم را یک ضرورت بین‌المللی خواند و تصریح کرد: همکاری صادقانه و جمعی تنها راه مقابله مؤثر با این شر است.

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز روز دوشنبه ششم شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: این روز با عنوان روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است. شاید کمترین نظام سیاسی در دنیا باشد که این تعداد از دولتمردان آن کشور و مردم و شهروندان آن قربانی تروریسم کور و سیاه شده باشند. ملت ایران هم در مبارزه علیه تروریسم پرچمدار و در خط مقدم مبارزه قرار دارد و از بزرگترین قربانیان مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود.