سه‌شنبه 24 مهر 1403

مقام چینی خواستار توسعه روابط میان بانوان ایران و چین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مقام چینی خواستار توسعه روابط میان بانوان ایران و چین شد

پکن - ایرنا - معاون امور بین الملل سازمان ملی زنان چین با ستایش از نقش تاثیرگذار و بالای بانوان ایرانی در فعالیت های مختلف خواستار تقویت و توسعه روابط دو کشور در زمینه امور مربوط به بانوان شد.

به گزارش ایرنا خانم "مو هون" روز چهارشنبه در آیین اهدای 50 هزار عدد ماسک صورت به ایران در راستای مبارزه با کرونا در سفارت ایران در پکن افزود: خوشحالیم که زنان ایرانی در مبارزه با کرونا سهم بزرگی داشتند و همپای مردان برای مقابله با این ویروس کشنده تلاش کردند.

وی با اشاره به دو سفر خود به ایران گفت که زنان ایرانی در جامعه خیلی فعال هستند و نقش مهمی در مسایل مختلف ایران دارند.

او که خود اهل شهر "ووهان" و استان هوبی کانون شیوع ویروس کرونا است با قدردانی از کمک های مردم ایران به ویژه بانوان به چین در زمان شیوع کرونا گفت: کمک های دوجانبه بیانگر همدردی و همبستگی میان دو ملت است.

خانم مو با اشاره به اهدای 50 هزار عدد ماسک صورت به ایران در راستای مبارزه با کرونا اظهار امیدواری کرد اهدای این ماسک ها که بیانگر همدردی عمیق با زنان و کودکان ایرانی است موثر باشد و باعث تقویت روابط دو کشور در امور بانوان شود.

معاون امور بین الملل سازمان ملی زنان چین با استناد به اظهارات "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین گفت که برای اینکه بتوانیم در مقابله با کرونا پیروز شویم باید با هم باشیم و با هم کار کنیم.

وی از تجربه های دو کشور در زمینه مبارزه با کرونا به عنوان مدل خوبی برای همکاری های بین المللی در این زمینه نام برد و گفت که سازمان ملی بانوان چین آماده همکاری و تعامل با بانوان ایرانی در این زمینه است.

در این آیین سازمان ملی بانوان چین 50 هزار عدد ماسک صورت به ایران اهدا کرد.

*س_برچسب‌ها_س*