پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ممنوعیت استفاده از عناوین خادمی و خادمیاری آستان قدس رضوی در انتخابات

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ممنوعیت استفاده از عناوین خادمی و خادمیاری آستان قدس رضوی در انتخابات

مشهد - ایرنا - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این آستان هرگونه استفاده از عناوین خادم و خادمیاری آستان مقدس رضوی را در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی ممنوع کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری آستان قدس خبری، مصطفی خاکسار قهرودی افزود: خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی که در شهرستان‌های مختلف برای شرکت در فرآیند انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند مجاز به استفاده از عناوین خادمی و خادمیاری در تبلیغات انتخاباتی نیستند. وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه والا و ارزشمند خدمت در آستان ملکوتی حضرت امام رضا (ع) در قلوب مردم ولایتمدار ایران اسلامی، با تاکید تولیت آستان قدس رضوی برای پرهیز از هرگونه شائبه سیاسی این تصمیم گرفته شده و به دفاتر استانی نیز ابلاغ شده است. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: استفاده از این عناوین در تبلیغات انتخاباتی مطابق مقررات داخلی آستان قدس رضوی نیز تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد خواهد شد. هم اکنون بیش از 6 هزار خادم به صورت رسمی، افتخاری و تشرفی و بیش از 100 هزار خادم یار در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) خدمت می‌کنند.

جمعه 28 خرداد ماه امسال سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج هزار و 500 شعبه اخذ رای، 87 شهر و 2 هزار و 586 روستای خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*