دوشنبه 16 مهر 1403

ممنوعیت فروش داروی "ایلیا" در شبکه‌های اجتماعی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ممنوعیت فروش داروی "ایلیا" در شبکه‌های اجتماعی

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نسبت عوارض شدید منجر به نابینایی داروی "ایلیا" که به‌صورت غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود، هشدار داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حسین شمالی با تاکید بر ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به حساسیت شرایط نگهداری دارو تنها مسیر مطمئن برای تهیه آن، داروخانه و زیر نظر مسئول فنی است؛ لذا در غیر این صورت هیچ تضمینی برای تایید سلامت دارو وجود ندارد و عوارض ناشی از مصرف دارو قابل پیگیری نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه داروی Eylea (Aflibercept) 40 mg/ml یخچالی بوده و شرایط نگهداری آن بسیار حائز اهمیت است، تهیه و مصرف این دارو از شبکه های اجتماعی منجربه عوارض شدید از جمله نابینایی شده است، لذا مورد از سوی سازمان غذا و دارو به منظور پیگیری و برخورد به پلیس فتا اطلاع‌رسانی شد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با تاکید مجدد بر اینکه تنها مرجع مورد تایید برای تهیه دارو داروخانه است، گفت: در حال حاضر خرید و فروش دارو در اینترنت، پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی ممنوع و غیرمجاز است و توسط مراجع نظارتی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

هشدار سازمان غذا و دارو درباره عوارض جدی کپسول لاغری "گلوریا"/ جمع‌آوری 2 داروی لاغری غیرمجاز ارزیابی اثربخشی داروی بیماران SMA نیازمند انجام مطالعه است 2 عامل مهم در بروز کمبودهای دارویی / راهکار کاهش کمبودها چیست؟