سه‌شنبه 17 مهر 1403

مناطقی با 20هزار نفر جمعیت در اراک فاقد مسجد، حسینیه و مراکز فرهنگی هستند / در طرح جامع شهری پیوست‌های فرهنگی دیده نمی‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مناطقی با 20هزار نفر جمعیت در اراک فاقد مسجد، حسینیه و مراکز فرهنگی هستند / در طرح جامع شهری پیوست‌های فرهنگی دیده نمی‌شود

عین القضاتی گفت: در شهر اراک، شهرک‌ها و مناطقی با بیش از بیست هزار جمعیت داریم که در حال حاضر فاقد مسجد، حسینیه و مراکز فرهنگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک در جلسه هم اندیشی روز اراک گفت: یکی از دلایل مهم آسیب های اجتماعی در اراک، بحث طرح جامع و طرح تفصیلی شهرها است که در اجرای این طرح ها متاسفانه پیوست های فرهنگی جهت ایجاد حس تعلق خاطر برای شهروندان دیده نشده است و متاسفانه صرفا شارع و بناها فقط دیده می شود.

وی ادامه داد: در شهر اراک، شهرک ها و مناطقی با بیش از بیست هزار جمعیت داریم که در حال حاضر فاقد مسجد، حسینیه و مراکز فرهنگی است.

عین القضاتی افزود: سیاست گذاری و رویکرد شورا در اجرای برنامه های روز و هفته اراک این است که 60 درصد مشارکت مردمی و 40 درصد نهادهای دولتی را داشته باشیم و در پی آن هستیم که اساسا این رویداد مهم را طی سالهای آتی در راستای حس تعلق بیشتر به شهروندان بسپاریم.

وی ادامه داد: مدل پیشنهادی در اجرای هفته اراک این است که هر روز یک بحث با مشارکت دستگاههای مرتبط طبق موضوعات خودشون را طرح و اجرا نماییم و همچنین با توجه شیوع ویروس کرونا می بایست بخشی از برنامه ها را در فضای مجازی اجرا نماییم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: در بحث هویت سازی ما باید به پیشینیان و گذشتگان خود افتخار کنیم و در این راستا با شناسایی چهره های شاخص شهر اراک و پرداختن به آن این مهم را اجرا نماییم.

عین القضاتی خاطرنشان کرد: اساسا تمامی سازمان ها و نهادها چهره های شاخص خود را باید شناسایی و معرفی کنند.

انتهای پیام /