سه‌شنبه 3 مهر 1403

منچسترسیتی در یک قدمی فروپاشی!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
منچسترسیتی در یک قدمی فروپاشی!

اولین گزینه برای خروج از ورزشگاه اتحاد، رودری، هافبک اسپانیایی تیم سیتی است که رئال مادرید به شدت به دنبال جذب اوست.

یکی از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته فوتبال اروپا، احتمال محاکمه باشگاه منچسترسیتی به دلیل نقض قوانین بازی مالی جوانمردانه از طریق سندسازی و کلاهبرداری بود. این موضوع باعث شده است که چندین باشگاه بزرگ اروپایی امیدوار باشند که یکی از رقبای اصلی خود در لیگ قهرمانان از دور رقابت‌ها کنار برود.

اکنون طبق ادعای نشریه میرر؛ یکی از نخستین تبعات اثبات تخلفات مالی باشگاه منچسترسیتی و مجازات آن، جدایی چند ستاره اصلی این تیم خواهد بود. نشریه لندنی نوشته است که گزینه اول خروج از ورزشگاه اتحاد رودری، هافبک اسپانیایی سیتی است که رئال مادرید سفت و سخت خواهان جذب اوست. این رسانه همچنین ارلینگ هالند، فیل فودن و کوین دی‌بروینه را نامزدهای بعدی جدایی از تیم تحت هدایت پپ گواردیولا معرفی کرده است.

اتهامات منسوب به منچسترسیتی شامل 115 مورد است که باشگاه همه آنها را در فرایند محاکمه که از هفته گذشته آغاز شده، رد کرده است. گفته می‌شود پروسه رسیدگی به این اتهامات حداقل 10 هفته دیگر به طول خواهد انجامید و این ماجرا بسیاری از باشگاه‌ها را برای شکایت و سایر پیگیری‌های حقوقی به حالت آماده‌باش در آورده است.

در همین حال برخی منابع انگلیسی مدعی شده‌اند که چندین تن از اینجنت‌هاِ فوتبال که نماینده بازیکنان منچسترسیتی هستند با این باشگاه تماس گرفته‌اند تا در خصوص اتهامات وارده توضیح بخواهند. گروهی از بازیکنان تیم هم گویا در خصوص آینده خود در صورت مجازات باشگاه، نگران شده‌اند.

درباره منچسترسیتی

تیم آبی پوش منچسترسیتی در سال 1880 در شهر منچستر انگلیس تاسیس گردید. نخست نام این باشگاه سنت مارک بود. ولی در سال 1894 به نام منچستر سیتی تغییر پیدا کرد. این تیم هم مثل دیگر تیم های انگیسی فراز و فرود های بسیاری را داشته است. ولی این تیم اکنون تبدیل به یکی از بهترین تیم های انگلیس وحتی اروپا شده است.

چکیده ای از تاریخچه منچسترسیتی

نام کامل: باشگاه فوتبال منچستر سیتی

لقب (ها): سیتی، سیتیزنز، آبی آسمانی ها، آبی ها

بنیانگذاری: 1880 در سنت مارکز (گورتون غربی)

ورزشگاه: ورزشگاه شهر منچستر

گنجایش: 47,726

مالک پرچم امارات متحده عربی: شیخ منصور بن زاید آل نهیان

مدیرعامل پرچم امارات متحده عربی: خلدون المبارک

سرمربی پرچم ایتالیا: روبرتو مانچینی

لیگ: لیگ برتر انگلستان

منچستر سیتی یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لیگ برتر انگلستان است که در شهر منچستر قرار دارد. این تیم در سال 1880 میلادی تاسیس شد. منچستر سیتی دو بار هدر طی فصل های 1937_1936 و1968_1967 قهرمان لیگ دسته اول انگلستان (که ازسال 1991 به لیگ برتر تغیر نام پیدا کرد) شد.

در سال‌های 2011،1904،1934،1956،1969 پنج بار قهرمان جام حذفی فوتبال انگلیس گردید. همینطور در سال‌های 1976و1970 دو بار قهرمان جام اتحادیه شدند.

درسال1970قهرمانی در جام در جام اروپا (جام برندگان جام) را به دست آورد. در سال 2008 بعد از خرید این تیم به وسیله گروه تجاری ابوظبی منچستر سیتی جان تازه‌ای گرفت و به کمک سرمایه این گروه توانست بازیکنان خوبی را به خدمت بگیرد. اکنون روبرتو مانچینی ایتالیایی (پس از برکناری مارک هیوز) مربی این تیم است.

نخستین قهرمانی منچسترسیتی

23 آوریل سال 1904 در مقابل جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر بیلی مردیث تک گل فینال جام انگلیس را به نتیجه رساند تا قهرمانی را برای آبی های منچستر به ارمغان آورد‌. در بین همه باشگاه های بزرگ و قدرتمند امروزی فقط 3 باشگاه تاتنهام 1901 (جام حذفی)، لیورپول 1901 (لیگ انگلستان) و میلان 1901 (لیگ ایتالیا) توانستد زودتر از سیتی نخستین جام خود را به دست آورند و خیلی از باشگاه هایی مثل اینتر، رم، چلسی، فیورنتینا، دورتموند، پاریسن ژرمن، لیون، موناکو، آتلتیکو مادرید، والنسیا و بسیاری دیگر از باشگاه ها حتی در هنگام کسب نخستین جام سیتی تأسیس نشده بودند!

این نخستین قهرمانی حرفه‌ای فوتبال برای یک تیم منچستری بود. تا پیش از قهرمانی منچسترسیتی در جام انگلیس؛ ورزش اول شهر منچستر راگبی بود. ولی این جام، فوتبال را به صدر فرهنگ مردم شهر منچستر رساند. به طوری که میتوان گفت: اینکه امروزه شهر منچستر به عنوان یکی از پایتخت‌های فوتبال شناخته شده است؛ مدیون تیمی به نام منچسترسیتی و سوپراستاری به نام بیلی مردیث هستیم.

اسطوره‌های باشگاه منچسترسیتی

- بیلی مردیث 1894-1906، 1921-1924

- تامی جانسون 1920-1930

- اریک بروک 1928-1939

- فرانک سویفت 1933-1949

منچسترسیتی در یک قدمی فروپاشی! 2