جمعه 30 شهریور 1403

مهاجرانی: دانش‌آموزان لبنانی هم از پیجرها استفاده می‌کردند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مهاجرانی: دانش‌آموزان لبنانی هم از پیجرها استفاده می‌کردند

سخنگوی دولت درباره عیادت از سفیر ایران در لبنان اعلام کرد: آقای مجتبی امانی توضیح دادند که پیجرهای منفجر شده وسیله ارتباط جمعی رایج در لبنان میان شهروندان بوده و حتی دانش‌آموزان هم از این وسیله استفاده می‌کنند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت طی نوشتاری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره عیادت از مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت که در حادثه تروریستی انفجار پیجرها آسیب دید و به تهران منتقل شده است، به شرح زیر نوشت:

محکومیت حوادث تروریستی لبنان / دولت آماده امداد به مجروحان است "در عیادت از آقای مجتبی امانی سفیر محترم ایران در لبنان از روند درمان ایشان مطلع شدم و برای سلامتی آن عزیز دعا کردم.

ایشان توضیح دادند که پیجرهای منفجر شده وسیله ارتباط جمعی رایج در لبنان میان شهروندان بوده و حتی دانش‌آموزان هم از این وسیله استفاده می‌کنند.

رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تروریسم دولتی را همچون غزه اینبار در لبنان به کار بسته است و با به شهادت رساندن ده‌ها تن از شهروندان غیرنظامی و مجروح ساختن صدها تن از اهالی لبنان با انفجار دستگاه‌های ارتباطی سطوح جدیدی از جنایت و ترور را پیش چشم جهانیان نهاده است."

به گزارش تسنیم، سه‌شنبه و چهارشنبه‌ی هفته جاری دستگاه‌های پیجر و برخی دستگاه‌های ارتباطی در لبنان منفجر شد و در این حادثه تروریستی ده‌ها تن شهید و صدها نفر زخمی شده‌اند. امانی سفیر ایران نیز از ناحیه چشم مورد آسیب قرار گرفت که وضعیت وی مساعد گزارش شده و برای ادامه درمان به تهران منتقل شده است.

هم‌چنین 100 تن از مجروحین این حادثه به ایران منتقل شدند و هلال احمر کشورمان نیز برای کمک‌رسانی و امداد به این کشور نیرو اعزام کرده است.