پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

زنجان - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای سفری یک روزه وارد استان زنجان شد.

تبریز - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اقدامات مهم گنجاندن ورزش در برنامه خانواده‌هاست و ورزش باید در برنامه‌های آموزش عالی کشور نیز جایگاه خاص خود را داشته باشد.

رشته های علوم پایه، بنیاد رشد و توسعه علمی کشور هستند و کاهش اقبال به آن در میان کنکوری ها و دانشجویان، در آینده نزدیک به کاهش تولید علم در این حوزه و فناوری های مرتبط با آن منجر می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی را منصوب کرد.

دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ حا میم» برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در یکی از کارگروه های اجلاس معاونین آموزشی، ضمن انتقاد از رویه کنونی رتبه بندی دانشگاه ها، بر تغییر شاخص ها و معیارهای رتبه بندی تاکید شد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد آن دسته از دانشجویان ورودی 97 که نیاز به دو ترم برای اتمام تحصیل خود دارند باید فرم تعهد برای تمدید سنوات را حداکثر تا تاریخ 15 مرداد تمدید کنند.

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 1401 منتشر شد و داوطلبان می توانند از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 20 تیر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان از ایران به عنوان پانزده کشور موفق در جذب دانشجویان بین‌الملل در جهان نام برد و افزود: ما از 110 کشور جهان یکصد هزار دانشجوی بین‌الملل داریم.

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین بار دوره کاردانی فنی بصری‌سازی داده با نگاه به مشاغل آینده در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

کارت ورود به جلسه آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال 1401 دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی از سه شنبه 21 تیر در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

مراسم معنوی روز عرفه امسال در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور همانند سال‌های قبل از شیوع بیماری کرونا برگزار می‌شود.

ثبت نام ترم تابستان دانشگاه خوارزمی تا فردا یکشنبه 19تیر ماه تمدید شد.

قزوین - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در کل دنیا 6 میلیون دانشجو در خارج از کشور خود تحصیل می‌کنند، گفت: سهم ایران از این تعداد دانشجو حدود 100 هزار نفر است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی را اعلام کرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: اصلاحات نهایی سند ملی ازدواج دانشگاهیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و برای ابلاغ به مجموعه ریاست جمهوری ارسال شد.