جمعه 28 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

آزمون کتبی دانشنامه / گواهینامه دندانپزشکی 1401 در آذرماه برگزار می شود. داوطلبان واجد شرایط باید در شهریورماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت‌نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی امروز 25 تیرماه پایان می یابد.

برنامه تکمیلی زمان‌بندی انتخاب واحد دوره تابستان سال تحصیلی 1401-1400 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

در شش‌ماهه دوم سال 1400، روی هم 455 مؤسسه، نزدیک به 57 هزار پارسا و 355 مؤسسه، بیش از 31 هزار پیشنهاده را در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده، بارگذاری کرده‌اند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: دانشگاه های عراق نیز رتبه بندی شده اند، لیست و مدارک 27 دانشگاه برای بررسی و تایید به کشور عراق ارسال می شود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: در تلاش هستیم هم راستا با شعار سال ارتباط منسجم تری با مراکز دانش بنیان داشته باشیم و به این سمت می رویم که محتوای پایان نامه ها و رساله ها دانش بنیانی شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: بخش مهمی از شغل‌های موجود تا 10 سال آینده اصلاً وجود ندارند یا تغییر شکل می‌دهند و لازم است محتواهای درسی، رشته‌ها و محتوای رشته‌ها متناسب با نیازها تغییر کنند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: لبنان و عراق در صدر فهرست کشورهایی قرار دارند که دانشگاه تهران علاقمند به راه‌اندازی شعبه در آن‌ها است.

ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی تا 26 تیرماه ادامه دارد.

رئیس سازمان امور داشجویان گفت: ساخت خوابگاه های متاهلی در اولویت وزارت علوم قرار دارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی در صبح امروز جمعه 24 تیر ماه خبر داد.

آموزش عالی در هفته ای که گذشت دعوا بر سر کنکور سراسری و جنجال عدم تایید دانشگاههای ایرانی توسط وزارت علوم عراق را از سر گذراند.

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اجرای کنکور 1402 همانند آزمون سال 1401 و عدم تخطی از قوانین از سوی سنجش گفت: کنکوری های 1402 بدانند که باید دروس عمومی و دروس تخصصی را باهم مطالعه کنند.

مشهد رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در حال حاضر 94 دانشگاه کشور مجوز جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده اند.

کمیته راهبری جامعه نگر و پاسخگو وزارت بهداشت، جایگاه مجموعه های دانشگاهی در حوزه پاسخگویی اجتماعی را در برنامه‌های عملیاتی، تعیین کرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: چهل و یکمین دوره آزمون ارتقاء و گواهینامه برای دستیاران رشته های تخصصی پزشکی امروز پنجشنبه 23 تیرماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.