یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بررسی بازار آزاد خودروی ایران نشان می‌دهد که قیمت انواع خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته ثابت است.

نائب رئیس اتحادیه املاک گفت: قیمت مسکن در بازه زمانی یک ساله، 17 درصد افزایش یافته است. وضعیت فعلی این بازار یک زنگ خطر جدی برای مستاجران به شمار می‌رود زیرا قدرت خرید آنها کاهش یافته است.

واردات گاز از ترکمنستان نیاز به زمان بندی دارد، افزایش 6 درصدی ورودی سدها و تولید بنزین با اکتان پایین به دلیل جبران ناترازی از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روزهای ابتدایی مهرماه دمای هوا، افزایش محسوسی خواهد داشت اما این شرایط موقتی است و مجدداً پس‌از مدت کوتاهی، دما کاهش می‌یابد.

بانک مرکزی از اول فروردین تا 28 شهریور امسال 32 میلیارد و 266 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تأمین کرده است.

مؤدیان اشخاص حقیقی که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد امسال به 144 میلیارد ریال برسد، از ابتدای مهر مکلف به صدور انواع صورتحساب الکترونیکی و ثبت آن در سامانه مودیان هستند.

76 درخواست سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه هیأت سرمایه گذاری تصویب شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اعلام کرد: عملیات راه‌اندازی ردیف اول ایستگاه تزریق گاز مارون پایان یافت و این ایستگاه با موفقیت عملیاتی شد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز در بازار طلای تهران به 44 میلیون و 125 هزار تومان رسید.

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به آغاز سال زراعی جدید، کشاورزان استفاده از بذر مرغوب و بوجاری را در دستور کار قرار دهند.

مدیر سامانه خودنویس وزارت راه با بیان اینکه تاکنون از یک میلیون قرارداد اجاره در این سامانه به ثبت رسیده، خبر داد.

مدیرعامل شرکت توانیر از امکان عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک در تابلوی «برق آزاد» بورس انرژی و فروش برق بدون محدودیت به صنایع خبر داد.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده است با توسعه 20 هزار هکتاری باغات زیتون در سال، بخشی از روغن زیتون در داخل کشور تأمین شود.

یک کارشناس حقوق بازار سرمایه گفت: با اصلاح ماده 241 قانون تجارت پرداخت پاداش به هیئت مدیره بانک های دولتی ممنوع شود.

سخنگوی صنعت آب گفت: بیش از نیمی از روان‌آب به آب زیرزمینی و بخشی از آن نیز به منابع آب سطحی تبدیل می‌شود. وزارت نیرو برای ذخیره این بخش از بارش‌ها بیش از 57 میلیارد مترمکعب مخزن ساخته است.

پذیره نویسی اوراق اجاره مپنا با نرخ سود اسمی 23 درصد سالانه و امکان کسب بازده مؤثر تا 35 درصد برای عموم از روز یکشنبه به مدت 3 روز کاری آغاز می‌شود.