یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: هر روز برای صدور پیش‌بینی‌های جوی بیش از 100 تا 200 نقشه هواشناسی در لایه های مختلف اتمسفر زمین در این مرکز تحلیل و بررسی می شود.

سازمان هواشناسی در پی احتمال تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور و احتمال طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

شرکت ایران‌خودرو در تخلفی آشکار و بر خلاف تعهدات اولیه، به جای نصب موتور EF7 بر روی خودروی سورن‌پلاس موتور ارزان و قدیمی‌تر XU7P نصب کرده است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها از اعزام 81 هزار و 500 زائر خانه خدا از طریق فرودگاه‌های پانزده‌گانه این شرکت به مدینه منوره در عملیات حج عمره امسال، خبر داد.

یک مقام مسئول با اشاره به این که ناترازی برق یک شبه ایجاد نشده است، گفت: امسال بخشی از ناترازی برق قابل پیش‌بینی بود؛ اما رشد شدید مصرف برق در پی افزایش دمای هوا قابل پیش بینی نبود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: اکنون روازنه حداقل 260 میلیون مترمکعب ناترازی گاز در کشور وجود دارد، اما برای زمستان تدابیری برا تامین گاز خانگی در نظر گرفته شده است.

امروز شاخص کل در حالی توانست با رشد 12923 واحدی به مرز شاخص 2 میلیون و 100 هزار واحدی نزدیک شود که حوادث تلخ روز گذشته معامله‌گران بورس را نیز نگران کرده بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت خانه های 25 متری با معیارهاو فرهنگ ایرانی - اسلامی مغایر بوده و به وزیر راه توصیه کردیم از ساخت این نوع خانه‌ها جلوگیری کند.

سرپرست معاونت مسکن وزارت راه گفت: وزارت راه هیچ بخشنامه‌ای برای ساخت خانه‌های 25 متری ندارد و معتقدیم ساخت اینگونه خانه‌ها مناسب خانوده نیست.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: 6 مسیر آزادراهی به طول 145 کیلومتر با اعتبار 3 هزار و 500 میلیارد تومان تا پایان امسال به‌بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر راه و شهرسازی تهران بزرگ از بازدید 16 مورد مشاور املاک در دور جدید ساماندهی مشاوران املاک و بنگاه‌های غیر مجاز شهرستان لواسانات خبر داد.

رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری گفت: سالانه در هر هکتار 16 تن خاک در کشور از بین می‌رود که راهکار برون‌رفت از این وضعیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

افتتاح اتاق فلزات گران‌بها در گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مشکلات متعدد تولیدکنندگان این حوزه؛ نظیر زمان بودن فرایند ترخیص را مترفع کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به 8 درصد توسعه دست یابیم.

بانک صادرات ایران، 266 رقبه از املاک مازاد خود را به مزایده عمومی گذاشت.

در حالی که طی روزهای گذشته به خاطر اخبار مربوط به کاهش نرخ بهره دلار قیمت طلا رکورد زده است، خبر رسیده که یکی از کشورهای همسایه نیز به بزرگترین خریدار طلا در جهان تبدیل شده است.