یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معرفی آیفون 16 در روزهای گذشته و همچنین وعده وزیر ارتباطات دولت چهاردهم برای پیگیری رجیستر شدن گوشی‌های آیفون، بار دیگر مسئله ممنوعیت واردات این برند را در رسانه‌ها مطرح کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

یک مقام مسئول از برنامه‌ریزی این دفتر برای حفظ، مدیریت و احیای مراتع ذیل برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: ممیزی 1.8 میلیون هکتار از اراضی مرتعی باقی مانده تا پایان سال 1403 به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همکاری و تعامل سازنده بین دو مجموعه دستگاه قضایی و وزارت جهاد کشاورزی در همه استان‌ها موجب جهش در سند دار شدن اراضی کشاورزی شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی با بیان این که طرح جهش تولید در 6 میلیون هکتار از دیمزارهای کشور اجرا می‌شود، گفت: سطح زیر کشت طرح جهش تولید در سال زراعی آینده 800 هزار هکتار افزایش یافت.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید همچنین وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان هشدار داد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تعاونی‌ها و مالکان کشتی‌ها و شناورها دعوت کرد به منظور بهره‌گیری از تسهیلات این سازمان در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی خود اقدام کنند.

سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی کشور، موضوع شناورسازی ساعت آغاز فعالیت دستگاه‌های اجرایی مستقر در کلان‌شهرها در 2 هفته نخست مهرماه 1403 را ابلاغ کرد.

معاونت برنامه ریزی وزارت نفت اصلاحیه نرخ گاز خوراک و سوخت صنایع برای سال 1402 را ابلاغ کرد. این اصلاحیه کاهش 12 هزار میلیارد تومانی هزینه‌های گاز در 7 شرکت پتروشیمی را در پی داشت.

وزیر نیرو با بیان اینکه فرایند احداث واحد بخار نیروگاه کلاس Fرودشور تسریع می‌شود، گفت: با احداث این واحد نیروگاهی بدون مصرف هیچ‌گونه سوخت اضافی 345 مگاوات به ظرفیت نامی تولیدبرق افزوده میشود.

یک مسئول دولتی گفت: برنامه استقرار الگوی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و آبریز با رویکردهای نوین توسط سازمان برنامه و بودجه و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، مردم و ذی‌نفعان از امسال کلید خورد.

رئیس سازمان امور اراضی از اجرای 80 درصد رفع تداخلات اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: قانون رفع موانع تولید نقش مؤثری در اجرای رفع تداخلات اراضی داشته و در سال 1402 بیشترین عملکرد رقم خورد.

سخنگوی ایران ایر گفت: اولین پرواز زائران حج عمره فردا صبح از فرودگاه امام خمینی (ره) به مدینه منوره انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی را تضمین کننده امنیت غذایی کشور برشمرد و گفت: همه باید برای حفاظت از اراضی کشاورزی تلاش کنند.

عملیات عمودسازی چهارپایه سکوی A فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی در یارد صنعتی صدرا انجام شد.

نخستین نشست مدیریت تأمین انرژی در زمستان 1403 با حضور جمعی از معاونان وزیران نفت، نیرو و کشور برگزار شد.