سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

حجم تولید خرما در کشور یک میلیون و 400 هزار تن است که بیش از نیاز داخلی و نیازمند دیپلماسی اقتصادی برای عرضه در بازارهای بین‌المللی است.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سالانه 702 هزار تن صید و صیادی در کشور انجام می‌شود که از این میزان 270 هزار تن آن به آب‌های دور در سیستان و بلوچستان تعلق دارد.

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از ارائه تسهیلات جدید در رفع تعهد ارزی صادرکنندگان محصولات ایرانی به کشور افغانستان خبر داد.

با بخشنامه جدید وزارت جهاد کشاورزی، عوارض 70 درصدی صادرات گوجه فرنگی که 17 بهمن ابلاغ شده بود، ابطال شد و عوارض به نیم درصد قبل برگشت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی نفت بصره در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان خبرداد.

باتوجه به ترافیک ورودی به فرودگاه به مناسبت برگزاری مراسم 22بهمن سالگردپیروزی انقلاب اسلامی مسافرین زمان خود رابرای رسیدن بموقع به پرواز وحداقل بیش از 1ساعت به پرواز خود در فرودگاه حاضرباشند

خطیبی گفت: همه کشورها بر اساس شاخص‌های جهاتی نفت خود را به فروش می‌رسانند و ممکن است برخی از کشورها تخفیف‌هایی را در نظر بگیرند اما پایه قیمتی بر مبنای قیمت جهانی است.

اگرچه وزارت صمت بر تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو برای امسال تاکید می کرد اما برآوردها حکایت از تولید 1.2 میلیون دستگاه تا پایان سال دارد که بیانگر عقب ماندگی 30 درصدی نسبت به برنامه است.

وزیر اقتصاد گفت: ابر بدهکاران بانکی که تسهیلات بزرگ دریافت کرده‌اند، طبق رویه بانک مرکزی هم مشمول شفافیت و هم جریمه خواهند بود.

پروازهای آموزشی و تفریحی، پهپادها و ورزش های هوایی در شعاع 20 ناتیکال مایلی از فرودگاه مهرآباد در روز 22 بهمن در زمان برگزاری مراسم ممنوع است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خلبان پرواز شماره 6644 از مبدا نجف به مقصد مشهد بعد از دریافت خطای تایر و هنگام تاکسی وِی در باند فرودگاه از پرواز منصرف شد.

اصفهان - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در جریان سفر به شهرستان جرقویه، از اجرایی شدن قانون یک درصد فروش معادن در استان خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 14 میلیارد دلار ذخایر قطعی معدنی جدید، که بیشتر شامل ذخایر فلزی مانند مس، طلا و آهن است، 2 سال گذشته در کشور کشف و شناسایی شده است.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: سرمایه انسانی سازمان اصلی‌ترین مزیت رقابتی هستند که چنانچه درست مدیریت شوند، می‌توانند به‌عنوان عامل کلیدی در موفقیت سازمان مؤثر باشند.

قیمت انواع برنج ایرانی در میادین میوه و تره‌بار تهران اعلام شد که به موجب آن برنج دم‌سیاه، طارم و هاشمی با قیمت هر کیلوگرم 102 هزار تومان عرضه می‌شود.

مشهد - تولیت آستان قدس رضوی گفت: دولت سیزدهم تسریع در احداث قطار سریع‌السیر تهران - مشهد را به‌عنوان خدمتی ماندگار پیگری کند.