سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک مقام مسئول از اعطای تسهیلات 80 درصدی بانرخ سود صفر درصد برای ساخت و نوسازی شناورها و کشتی‌های مسافری و تخفیف 90 درصدی تعرفه و عوارض بندری خبر داد.

آخرین روزهای بهمن ماه بازار مسکن در رکود به سر میبرد باتوجه به اینکه قیمت خانه را صاحبخانه ها مشخص می کنند برای خرید یک خانه 90 متری در ستارخان باید 4 میلیارد و 770 میلیون تومان پرداخت کرد.

برای اجاره یک واحد آپارتمان در ستارخان حداقل ماهیانه 1 میلیون تومان و رهن 250 میلیون تومان باید پرداخت کرد.

وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به نیاز کشور بر ایجاد 125 هزار گلخانه، گفت: برای ایجاد این میزان سطح گلخانه نیاز به همراهی سرمایه‌گذاران و مردم داریم و دولت نیز در حوزه تسهیلات به آنها کمک می کند.

وزیر راه و شهرسازی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان، انبوه‌سازان در 19 بند را به استانداران ابلاغ کرد.

166 هزار هکتار بافت ناکارآمد در کشور وجود دارد که حدود 74 هزار هکتار آن بافت فرسوده است.

مجردهای پایتخت برای خرید اوراق تسه باید بیش از 70 میلیون تومان پرداخت کنند.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: هرگونه ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی واجد ممنوعیت قانونی و برابر باحفظ کاربری، یگان حفاظت امور اراضی و جهاد کشاورزی درمحل حاضر و آن را قلع و قمع می کند.

یک اقتصاددان گفت: رشد کم اقتصادی در برخی از کشورها نسبت به دیگر کشورها دروهله نخست وجود فساد بوده و دروهله دوم به سرعت رشد تکنوژی آنها برمی گردد که آن هم به میزان آموزش داده شده بستگی دارد.

اهواز - مدیرکل بنادر خوزستان گفت: با توجه به آغاز فرآیند احداث بندر بزرگ خلیج فارس در مجاورت بندر امام خمینی (ره)، قطعاً شاهد تغییر نقشه ترانزیتی خاورمیانه به نفع ایران خواهیم بود.

رئیس اداره امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ سازمان بورس گفت: شرکت‌های گروه خدمات بازار سرمایه با حداقل سرمایه 5 هزار میلیارد ریال می توانند به عنوان مدیر سندیکا ایفای نقش کنند.

هیئت گمرکی ایران و روسیه در نشستی مشترک در تهران در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های آموزشی بین گمرکات دو کشور تبادل نظر کردند.

گرانی مصالح تاثیر مستقیم در افزایش قیمت مسکن دارد و کارشناسان این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می‌دانند.

اطلاعات دریافتی از 2487 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 9/7 درصد کاهش تردد نشان می‌دهد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترددر محورهای شمالی روان و فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

پنت هاوس معمولا امکاناتی مانند استخر اختصاصی، پارک کودکان، روف گاردن، سالن اجتماعات، نگهبان 24ساعته، سینمای اختصاصی و... دارد.