دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فردا معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای توضیح نوسانات نرخ ارز در مجلس حضور می‌یابند.

آیت الله جنتی با رأی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه یازدهمین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم، در سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری ابقا شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی طرح اصلاح مواد 982 و 989 مبنی بر ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف در این کمیسیون خبر داد.

نمایندگان مجلس با برگزاری جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر کاری نکنیم، سال آینده به دنبال عدم تامین ارز ترجیحی با بحران دارو و کمبود تجهیزات پزشکی هم مواجه خواهیم شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت نظارت مجلس گزارش تحقیق و تفحص هایی را که به دستگاه قضا ارسال شده است، به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم 5 نفر از نمایندگان مجلس گفت: همه می‌دانند اروپاییان جیره‌خوار آمریکایی‌ها هستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع گزارش کمیسیون عمران درخصوص «استنکاف و نقض قانون عوامل اجرایی در حادثه فروریزش ساختمان متروپل» به قوه قضائیه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی موافقت کردند.

گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد عضویت ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس در جلسه علنی امروز مجلس قرائت و تاثیر آن در خاموشی های چند سال اخیر کشور مشخص شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی در مسیر پیشرفت در حوزه ساخت نیروگاه تعلل ایجاد کرد و این باعث قطعی شدید برق در کشور شده است و الان طلبکار شدند.

اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی «تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه‌ای» 8 اسفند برگزار خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای صبح امروز مجلس یک ساعت پیرامون مسئله ارز و مسائل اقتصادی جلسه غیرعلنی داشت و فردا صبح نیز مجدداً جلسه‌ای پیرامون ارز در مجلس تشکیل خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره نوسانات قیمت ارز داد.

امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتارها اقدامات پسینی و پیشینی دارد و امید است بررسی آن قبل از سال نو به پایان برسد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور غیرتمندانه و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه اعلام وفاداری آنان به انقلاب اسلامی بود و شر دشمنان را از سر کشور کم کرد.