یک‌شنبه 13 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس با تصویب طرحی مجزا با عنوان «طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی - تخصصی» در 5 مردادماه 1401 درصدد رفع خلاء قانونی در این حوزه برآمد.

حل معضل 40 ساله پسماند «سراوان» و نابودی کوه 110 متری زباله در دل جنگل‌های این منطقه نیازمند اقدامات علمی و تخصصی است؛ موضوعی که به‌رغم داشتن دستور مسئولان ارشد ملی همچنان اندر خم وعده‌هاست.

وزیر امورخارجه گفت: مرحوم الزواوی در طول سالهای طولانی مبارزه با دشمن صهیونیستی و همچنین چند دهه فعالیت دیپلماتیک در ایران، برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین، مجاهدت می‌کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی اولین کشنده فوق سنگین بومی نزاجا در آینده نزدیک خبر داد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دولت در تدوین بودجه سال آینده صرفاً قانون بودجه سال‌های قبل را کپی‌برداری کرده که البته خودشان می‌گویند برخی از موارد بودجه را تبدیل به احکام دائمی کردند.

سفیر سابق فلسطین در ایران در سن 85 سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: مردم برای تأمین 25 درصد کالای اساسی در فشار هستند و متأسفانه قیمت اقلام خوراکی به قیمت دلار گره خورده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه همه مسئولان آن است که به مطالبات مردم رسیدگی کنند و جلوی تورم ویرانگر و گرانی را بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت بسیاری از کالاهای اساسی سر به فلک کشیده و لازم است دولت نرخ تورم را کنترل کند.

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: تورم بیش از 40 درصد است و در این شرایط افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان به معنای نصف شدن سفره آنان است.

تقاضای رسیدگی به طرح تشکیل سازمان ملی اقامت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

رئیس جمهور 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فعلی فقط محصول دولت سیزدهم نیست و افزایش قیمت دلار در چند سال اخیر نشان می دهد همه دولت ها مشکل داشتند.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صمت برای خودرو بازاری کاملاً انحصاری ایجاد کرده و خودروسازان هم هر روز برای مردم خوابی تازه می بینند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی یک درد است و عدم کنترل بازار و تفاوت فاحش قیمت ها درد مضاعف است و لازم است نهادهای نظارتی تلاش بیشتری برای کنترل بازار کنند.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کنفرانس امنیتی مونیخ به‌نام امنیت ولی به کام جنگ و جنگ‌طلبان تشکیل شده است.