پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده تمدید شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده دوره‌های سوم و چهارم برای فصل های پاییز و زمستان سال جاری به مدت یک ماه تمدید شد.

میرحیدر رضوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا احکام مالیاتی از بند چهار تا 10 بند "ج" این مصوبات ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس بند چهار، موارد مقرر در قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ اول آذر تا اول بهمن امسال باشد، و نیز احکام اجرای ماده (238) قانون مالیات های مستقیم و ماده 29 قانون ارزش افزوده برای این مدت بیان شده، یک و نیم ماه تمدید می شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان به بند پنجم مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا احکام مالیاتی اشاره کرد و اظهارداشت: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب 22 دی ماه سال 81 به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض از اول آذر تا پایان سالجاریتمدید می شود.

به گفته رضوی براساس بند 6، مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سالجاری و سر رسید پرداخت مالیات آن برای همه مودیان مالیاتی به مدت یک ماه تمدید می شود.

وی ادامه داد: صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تا پایان امسال نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی ندارد که این مهم در بند هفتم قید شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: طبق بند هشتم مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا احکام مالیاتی همه عملیات اجرایی موضوع فصل 9 از باب چهارم قانون مالیات های مستقیم (وصول مالیات) تا 10 بهمن امسال برای اشخاص حقیقی موقوف الاجرا می شود.

رضوی یادآوری کرد: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی موضوع ماده 110 قانون مالیاتهای مستقیم که از اول آبان تا اول بهمن ماه امسال باشد تا پایان بهمن ماه سالجاری تمدید می شود.

*س_برچسب‌ها_س*