چهارشنبه 18 مهر 1403

مهلت پرداخت حق بیمه اجتماعی روستاییان در زنجان تا پایان اردیبهشت تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهلت پرداخت حق بیمه اجتماعی روستاییان در زنجان تا پایان اردیبهشت تمدید شد

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایراستان زنجان گفت: جهت حمایت از بیمه شدگان در شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، برای آن دسته از بیمه‌شدگانی که در اسفندماه نتوانستند حق بیمه خود را بپردازند و دچار وقفه بیمه‌ای شده‌اند، مهلت 2 ماهه‌ای در نظر گرفته شده است.

علی عباسی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران، افزود: اظهار داشت: این افراد تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به پرداخت حق بیمه اسفندماه خود با همان نرخ‌های سال گذشته اقدام کنند و در صورت واریز، وقفه‌ای در سوابق بیمه‌ای آنها به‌وجود نخواهد آمد و جریمه‌ای شامل حالشان نخواهد شد.

عباسی به اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای حمایت از اعضای خود در مقابل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: با ارسال محتوای آموزشی از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی کمپین روستای بدون کرونا، پل ارتباطی خوبی با بیمه‌شدگان در سراسر استان ایجاد کردیم و از آنها تقاضا کردیم در صورت ابتلای قطعی خود یا یکی از اعضای خانواده به بیماری کووید19، از طریق ارسال عدد 5 به سامانه 300027 به ما اطلاع دهند. وی اظهار داشت: با تمام افرادی که به این سامانه پیامک ارسال کرده‌اند، تماس گرفته می شود و برای آن دسته از خانوارهایی که مورد ابتلای قطعی به کرونا در آنان تایید شده باشد، در چارچوب قوانین و مقررات صندوق، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی فرایندهای تمدید بیمه‌ای صندوق از دریافت شناسه تا پرداخت حق بیمه، به‌صورت الکترونیکی و با مراجعه به وب‌سایت رسمی صندوق به نشانی roostaa.ir قابل انجام است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان زنجان تعداد بیمه شدگان صندوق در سطح استان را بیش از 46 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از تعداد مذکور حدود 4 هزار نفر مستمری پیری، بازماندگان و از کارافتادگی از صندوق بیمه دریافت می کنند و 42 هزار نفر بیمه شده نیز در حال بیمه پردازی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*