سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

مهلت یک هفته‌ای برای اتصال گمرک به سامانه های جامع انبارها وتجارت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مهلت یک هفته‌ای برای اتصال گمرک به سامانه های جامع انبارها وتجارت

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در پی دستور روز گذشته رئیس قوه قضائیه به مسئولان قضایی استان‌های ساحلی در چهل و نهمین بازدید خود از بندر شهید رجایی بندرعباس برای اتصال سامانه Epl گمرک به سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت، مهلت هفت روزه تعیین کرد.

روز گذشته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه مشترک شورای‌عالی قوه قضائیه با شورای قضایی استان‌ها که بصورت ویدئو کنفرانسی با محوریت بررسی روند اجرای سند تحول قضایی و پیگیری اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار شدبه رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های ساحلی و دارای بندر، دستور داد در راستای احقاق حقوق عامه و صیانت از بیت‌المال، موضوع سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر را درخصوص تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده، متروکه و توقیف شده، با جدیت و مستمراً دنبال کنند.

در پی دستور رئیس قوه قضائیه و در کمتر از 24 ساعت بامداد امروز رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه دادستان مرکز این استان برای چهل و نهمین بار از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کردند.

مجتبی قهرمانی همچنین با هدف نظارت بر پروژه انبارگردانی در محوطه‌ها و ترمینال‌های بندر شهید رجایی بندرعباس و بررسی موضوع اصلاح فرآیندهای جاری در بندر و گمرگ شهید رجایی، دستورات لازم را خطاب به مسئولان مربوطه صادر کرد.

وی در ادامه با حضور در همایش آموزشی - توجیهی مسئولین شرکت‌ها، ترمینال داران و کاربران 132 انبار بندر شهید رجایی که اخیراً به سامانه جامع انبارها پیوسته و در این سامانه تعریف شده‌اند حضور یافت و ضمن تشریح مزایای اتصال به این سامانه، نکاتی آموزشی را در رابطه به نحوه استفاده از سامانه مذکور مطرح کرد.

قهرمانی در این نشست که دادستان بندرعباس، مدیرکل تعزیرات استان هرمزگان، مدیر کل اموال تملیکی، مسئولان گمرک، اداره بنادر و دریانوردی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و پلیس امنیت اقتصادی نیز حضور داشتند، بر لزوم تسریع در پیش‌بینی و تهیه ساز و کارهای جدید به منظور اصلاح فرآیند تجارت و همچنین، ارتقاء و افزایش سامانه‌های مشترک به منظور تبادل اطلاعات بین ادارات بنادر و دریانوردی، گمرک و صمت تأکید کرد.

وی تصریح کرد: با هدف تسریع فرآیند ترخیص و انجام امور گمرکی در مقوله تجارت، اجرای طرح اتصال سامانه Epl گمرک به سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت به عنوان گام دوم نظارت و ساماندهی به بنادر و گمرکات از مزایای بسیار زیادی برای نظام و مردم برخوردار است که آثار آن در مدت زمان کوتاهی مشهود خواهد بود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید گمرک سامانه جامع انبارها سامانه جامعه تجارت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است