سه‌شنبه 24 مهر 1403

مهماندوست: نیازی به حضور من در تکواندوی ایران نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهماندوست: نیازی به حضور من در تکواندوی ایران نیست

تهران - ایرنا - سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان، گفت: در حاضر حاضر مربیان خوبی در تکواندوی ایران فعالیت می‌کنند و نیازی به حضور من نیست.

«رضا مهماندوست» در گفت‌وگو با رادیو ایران در خصوص آغاز تمرینات تیم ملی تکواندوی آذربایجان، اظهار داشت: با توجه به حساسیتی که فدراسیون تکواندوی جمهوری آذربایجان دارد، تمریناتمان را قطع نکردیم و حتی در دوران قرنطینه، کارهایمان را از طریق فضای مجازی پیگیری می‌کردیم. اکنون تمرینات را در کمپی خارج از باکو و در 25 کیلومتری این شهر برپا کرده‌ایم.

وی در خصوص عدم پرداخت مطالبات توسط فدراسیون آذربایجان و اینکه بخاطر مسائل مالی ایران را ترک کرد، گفت: حدود 10 ماه مطالبات پرداخت نشد و البته اینگونه نیست که پول به ما داده نشود. بخاطر پول از ایران جدا نشدم و با خلوص نیت برای کشورم کار می کردم. برخی رفتارها من‌را از کار کردن دلسرد کرد، ولی همه آن‌ها را بخشیده و حلالشان کردم.

مهماندوست پیرامون بازگشت احتمالی به ایران، گفت: عاشق ایران و مردم ایران هستم اما وقتی شرایط محیا نباشد، کاری از دست برنمی‌آید. چنانچه شرایط مهیا شود همین فردا در ایران خواهم بود البته در حال حاضر مربیان خوبی در ایران مشغول به‌کار هستند که نیازی به بودن من در تکواندوی ایران نیست.

وی در خصوص انتقال ورزشکاران ایرانی با خود به کشور جمهوری آذربایجان، گفت: نقشی در انتقال ورزشکاران ایرانی نداشتم. به تازگی آذربایجانی‌ها در تکواندو به سطحی رسیده‌اند که دیگر نیازی به جذب مهاجر ندارند. آنان دیگر تکواندوکار لژیونر جذب نمی‌کنند و در حال حاضر تمرکز خود را بر روی پرورش ورزشکاران این کشور گذاشته‌اند.

این مربی مطرح در خصوص سجاد مردانی شاگرد سابق خود که نتوانست به سهمیه المپیک برسد، گفت: مردانی بین چهار نفر برتر وزن خود است و حیف خواهد بود که در المپیک نباشد.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان در خصوص به تعویق افتادن بازی‌های المپیک، توضیح داد: چون ورزشکار آسیب دیده نداشتیم از این تعویق ضرر کردیم. ورزشکاران ما پا به سن گذاشته‌اند که این شرایط خوبی برای تکواندو ایجاد نمی‌کند و برای زنده نگه داشتن سیستم آمادگی آنان، کار سختی پیش رو داریم.

*س_برچسب‌ها_س*