شنبه 29 اردیبهشت 1403

مهمترین رسالت قرارگاه فقاهت ساماندهی به دروس خارج فقه است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مهمترین رسالت قرارگاه فقاهت ساماندهی به دروس خارج فقه است

مشهد عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: مهمترین رسالت قرارگاه فقاهت ساماندهی به دروس خارج فقه است.

مشهد عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: مهمترین رسالت قرارگاه فقاهت ساماندهی به دروس خارج فقه است.

به گزارشخبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دوازدهمین جلسه قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان که با حضور اعضای این قرارگاه در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، مهمترین رسالت قرارگاه فقاهت را ساماندهی دروس خارج فقه بیان و اظهار کرد: ساماندهی به معنای نظارت بر اساتید و طلاب است تا اساتید دروس را باقوت و پرمحتوا ارائه کنند و طلاب فعالیت‌های دقیق علمی داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: توجه قرارگاه فقاهت به جریان همفکری و هم اندیشی اساتید در جهت پاسخگویی به بدنه طلاب جوان یک ضرورت است و زمینه رشد حوزه علمیه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به دغدغه برخی اعضای قرارگاه درخصوص جذب زودهنگام طلاب به ادارات و نهادهای دولتی به ویژه در سال‌های آغازین تحصیل اظهار کرد: به طور قهری امروزه شرایط زندگی تفاوت‌هایی با گذشته پیدا کرده و مشکلات معیشتی طلاب، باعث حضور و ورود آنان به عرصه‌های خدمتی در نهادهای دیگر شده است اما در مقام بیان راه حل برای این مشکل، کشف طلاب مستعد رشد و پیشرفت در مسیر فقاهت باید به موازات برنامه ریزی طرح‌های حمایتی از آنان در دستورکار قرار بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: باید هشیار بود تا دشمن بر محتوای فقهی و علمی حوزه‌های علمیه نفوذ نکند زیرا محصول این جریان درنهایت به تربیت عناصر مؤمن و مخلص خدمتگزار برای نظام می‌انجامد و کارگزاران انقلاب، از این طریق وارد عرصه‌های خدمت و جهاد می‌شوند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام دکتر جهانگیری مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری و هم چنین حجت الاسلام کندری معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، گزارشی از برنامه‌ها، نشست‌ها و نقشه راه قرارگاه ارائه و حجت اسلام ملکی و زمانی از اساتید درس خارج، نقطه نظرات خود را در جهت تقویت کرسی‌های درس خارج و برنامه‌های علمی حوزه ارائه کردند.