شنبه 14 مهر 1403

مه آلود بودن جاده زنجان مرگ عابر پیاده را رقم زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مه آلود بودن جاده زنجان مرگ عابر پیاده را رقم زد

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: وجود مه غلیظ و کاهش دید افقی در کیلومتر 86 جاده ترانزیت زنجان - میانه، حادثه بسیار تلخ و ناخوشاندی را برای عابر پیاده رقم زد.

سرهنگ مهدی میناخانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مه غلیظ و نبود دید کافی باعث شده بود چندین وسیله نقلیه دیگر نیز بی آنکه رانندگان آنها متوجه مرگ عابر شوند از روی جسد عبور کنند.

وی با بیان اینکه گویا نخستین راننده متوجه برخورد خودرو (خودروی سنگین) با عابر پیاده نشده و محل حادثه را ترک گفته است، اظهار داشت: در زمان حاضر شدت مه آلودگی در گردنه های این استان بیشتر از سایر مسیرهای ارتباطی است و کوچکترین غفلت و بی توجهی رانندگان وسایط نقلیه می تواند منجر به حادثه ای تلخ و ناخوشایند شود.

میناخانی افزود: با توجه به مه آلودگی هوای این استان دید افقی در مسیرهای ارتباطی زنجان به 100 تا 150 متر رسیده است و از رانندگان انتظار می رود در هوای مه آلود از چراغ های مه شکن استفاده کرده و رعایت فاصله طولی را داشته باشند و با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و به نقطه مقابل نیز توجه بیشتری بکنند.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان زنجان، از بعدازظهر بارش برف و باران را در سطح استان خواهیم داشت و لازم است رانندگان خودروها تجهیزات زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از سفرهای غیرضرور نیز اجتناب کنند.

میناخانی افزود: از زمان اعمال محدودیت های تردد، عبور و مرور خودروها در 2 آزاد راه این استان بسیار کاهش یافته است و رانندگان یقین بدانند اگر به محدودیت های کرونایی عمل نکنند تخلف آنان توسط دوربین های نصب شده در جاده ها، ثبت و ضبط شده و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی این استان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های زنجان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند.

37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال بوده و آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین مجهز به 20 دستگاه دوربین ثبت تخلف برخوردار هستند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*