جمعه 13 مهر 1403

مه غلیظ دید افقی را در آزادراه های زنجان کاهش داده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مه غلیظ دید افقی را در آزادراه های زنجان کاهش داده است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون مه غلیظ دید افقی در آزادراه‌های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز و جاده‌های دیگر استان را کاهش داده است.

جواد یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش پراکنده باران در آزاد راه زنجان به قزوین جریان دارد و سطح این مسیر لغزنده است.

وی تاکید کرد: در جاده های زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق در گردنه های خانچایی، بادامستان، ذاکر آق گدیک نیز مه غلیظ موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ضرورت دارد رانندگان برای تردد از این مسیرها از چراغ های مه شکن استفاده کنند. یوسفی، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند. وی تاکید کرد: در حال حاضر تردد در دیگر جاده های استان به صورت عادی و روان جریان دارد. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در 30 گردنه کوهستانی و صعب العبور و مجتمع های بین راهی این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند. یوسفی اظهارداشت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند. به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است. مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است. اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

*س_برچسب‌ها_س*