دوشنبه 9 مهر 1403

موازی‌کاری، چالش اصلی نظام اداری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موازی‌کاری، چالش اصلی نظام اداری است

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم حذف موازی کاری‌ها در سیستم اداری، گفت: موازی‌کاری، چالش اصلی نظام اداری است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» در چهارمین نشست کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، اظهار داشت: نقشه راه اجرایی برنامه‌های کمیته سلامت اداری به‌زودی طراحی و اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای قانون حقوق شهروندی بیان‌داشت: باید مصادیق عینی حقوق متقابل مردم و دستگاه تعیین شود.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون خواستار تهیه گزارش قابلیت‌های ابلاغی کمیته، میزان سطح ورود کمیته به مسایل مرتبط، نسبت کمیته با دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایت‌ها و گزارش اجرای مصوبه‌ها شد.

«مهری طالبی دارستانی» مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر این کمیته نیز پیرامون مهمترین اقدامات کمیته، دستاوردهای آن در دو سال اخیر و چالش‌های موجود در پیشبرد اهداف پیش بینی شده و همچنین مستندات قانونی تشکیل کمیته و وظایف آن توضیح داد.

تعیین مصادیق حقوق متقابل مردم و دستگاه، بازنگری شاخص های سنجش سلامت اداری حوزه ها با توجه به ماموریت ها و تکالیف جدید دولت، بازبینی ساختار کمیته از مهمترین مصوبات این جلسه به شمار می‌رود.

*س_برچسب‌ها_س*