دوشنبه 16 مهر 1403

موافقان استیضاح ترامپ را به تلاش متقلبانه متهم کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موافقان استیضاح ترامپ را به تلاش متقلبانه متهم کردند

نیویورک - ایرنا - سرپرست هیات مدیران استیضاح دونالد ترامپ در دومین روز محکمه سنا، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را به تلاش متقلبانه برای انتخابات سال 2020 متهم کرد.

دومین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ ساعت یک بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی با حضور جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا آغاز شد.

این مجلس روز گذشته پس از حدود 11 ساعت بحث، قطعنامه فرایند استیضاح را به صورت کاملا حزبی یعنی اکثریت 53 جمهوریخواه در مقابل 47 دموکرات و مستقل به تصویب رساندند.

دموکرات‌ها 11 اصلاحیه یا الحاقیه برای این قطعنامه که از سوی میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه تدوین شده بود، ارائه دادند اما هیچ کدام نتوانست اکثریت نسبی 51 رای را به خود اختصاص دهد.

دموکرات‌ها در تلاش بودند تا شاهدانی همچون جان بولتون مشاور اخراج شده امنیت ملی کاخ سفید، میک مولوینی سرپرست دفتر رئیس جمهوری آمریکا یا دیگر مقامات ارشد مرتبط با رسوایی "اوکراین گیت" را به سنا بکشانند، اما جمهوریخواهان به شدت با آنها مخالفت کردند.

از این رو، آدام شیف سرپرست دادستان های مجلس نمایندگان در این پرونده، با شروع روز دوم محکمه، اظهار کرد: ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری 2020، با استفاده از اختیاراتش برای راندن اوکراین به حرکت در مسیر تحقیق پرونده سیاسی علیه بایدن‌ها، تلاش متقلبانه ای انجام داده است.

وی افزود: این یک تاکتیک ننگین علیه یک مخالف سیاسی بود که ظاهرا رئیس جمهوری ترامپ از او واهمه داشت.

مدیر استیضاح کنندگان مجلس نمایندگان ادامه داد: روز گذشته ما بیان کردیم که چرا این شاهدان مهم هستند، اسنادی که دولت از این امر محروم کرد و چگونه سناتورها باید بخواهند آن اسناد را ببینند.

خبر در حال تکمیل است

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*