شنبه 14 مهر 1403

موج جدید بارش‌ها برای زنجان در راه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موج جدید بارش‌ها برای زنجان در راه است

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: موج جدید بارندگی ها از روز پنجشنبه / ششم آذر ماه / آسمان این استان را فرا خواهد گرفت.

سونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این سامانه بارشی، میزان بارندگی ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه قابل ملاحظه بوده اما بر اساس پیش بینی‌های کارشناسان هواشناسی، روزهای شنبه و یکشنبه (هفته آینده) نیز از شدت بارش ها کاسته شده و در حد خفیف و ضعیف خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی مناطق زنجان نیز با وقوع مه مواجه خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان دما و سردسیر بودن استان، بارش ها در ارتفاعات و مناطی کوهستانی می تواند به صورت برف بوده و لغزندگی سطح جاده ها را درپی داشته باشد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز / دوشنبه سوم آذر ماه / نیز بر اثر عبور یک سامانه بارشی از عرض های بالاتر، پیش بینی می شود بارش های پراکنده ای در نیمه شمالی استان، اتفاق بیفتد.

صرفی تصریح کرد: طی روزهای آینده میزان دمای حداقل نیز بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و در حال حاضر نیز دمای فعلی شهر زنجان یک درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت سه درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا صبح دوشنبه زنجان با کاهش همراه خواهد شد، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته میزان کمینه و بیشینه دما در خیرآباد 2- و 7، زنجان 1- و 9، صائین قلعه 1- و 10، دانشگاه زنجان 0 و 10، قیدار 0 و 6، خرمدره 0 و 8، ابهر 0 و 8، زرین رود 0 و 8، سجاس 0 و 9، نیک‌پی 0 و 10، باش قشلاق گرماب 0 و 9، فرودگاه زنجان 1 و 7، گرماب 1 و 8، پری 1 و 5، حلب 1 و 10، دندی 1 و 10، ماهنشان 3 و 10، آببر 5 و 13، گیلوان 5 و 14 و چورزق 6 و 14 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.

*س_برچسب‌ها_س*