پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

موزه‌های تهران باز شد

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

بر اساس آخرین دستور ستاد ملی کرونا، موزه‌ها از گروه سوم مشاغل به گروه دوم انتقال یافته‌اند که در صورت اعلام وضعیت نارنجی، اجازه بازگشایی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دارند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با تغییر رنگ کرونایی تهران از قرمز به نارنجی، موزه‌های میراث فرهنگی آماده بازدید علاقه‌مندان شدند.

محمد رضا کارگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: موزه هایی که در شهرهای رنگ کرونایی نارنجی قرار دارد، از امروز (شنبه، 27 شهریور) به روی علاقمندان باز است.

وی با اعلام این که با نارنجی شدن رنگ تهران موزه های این استان نیز باز هستند، افزود: رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی، از جمله شرایط بازدید از موزه هاست.

کارگر پیش از این گفته بود؛ بر اساس آخرین دستور ستاد ملی کرونا، موزه‌ها از گروه سوم مشاغل به گروه دوم انتقال یافته‌اند که در صورت اعلام وضعیت نارنجی، اجازه بازگشایی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دارند.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی در تلاش است، ستاد ملی مقابله با کرونا را متقاعد کنند که موزه ها را در رده مشاغل گروه اول قرار دهند.

به گزارش ایرنا، در سال جاری موزه‌ها حدود 6 ماه است که تعطیل بودند؛ از 18 فروردین سال 1400 و با آغاز اوج‌گیری جدید کرونا در ایران؛ پیش از این بنیاد مستضعفان نیز اعلام کرده بود، موزه های زیر نظر این نهاد باز و پذیرای علاقه‌مندان هستند.

لینک کوتاه: asriran.com/003N5H