پنج‌شنبه 19 مهر 1403

موزه‌های چهارمحال و بختیاری بازگشایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موزه‌های چهارمحال و بختیاری بازگشایی شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از بازگشایی موزه های استان خبر داد و گفت: اکنون دیدار از موزه‌های این استان برقرار شد.

مهرداد جوادی روز سه‌شنبه به خبرنگاران تاکید کرد: دیدار از موزه‌های چهارمحال و بختیاری به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن از نیمه اسفندماه سال گذشته ممنوع شده بود.

وی افزود: هم‌اینک دیدار از موزه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در قالب بازدیدهای انفرادی امکان‌پذیر است.

جوادی تصریح کرد: ارائه خدمات حضوری به گردشگران در مجتمع‌های خدمات رفاهی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی نیز با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی رسمی استان می‌توانند با 50 درصد ظرفیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به گردشگران خدمات ارایه دهند.

جوادی اظهار داشت: برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران، سلامت مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اولویت دارد.

به گزارش ایرنا، فعالیت تاسیسات گردشگری و اماکن تاریخی چهارمحال و بختیاری به‌علت شیوع ویروس کرونا از نیمه اسفندماه سال گذشته به حالت تعطیل درآمده بود.

هم‌اینک 23 موزه در چهارمحال و بختیاری مجوز دارد که از این تعداد 17 موزه فعال و 6 موزه غیرفعال است.

در سال گذشته 88 هزار و 868 نفر از موزه‌های چهارمحال و بختیاری دیدن کرده‌اند که نسبت به سال قبل از آن 23 درصد افزایش داشت که بیشترین گروه‌های بازدید کننده شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، مسافران، گردشگران و گروه‌های مردمی است.

ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*