سه‌شنبه 17 مهر 1403

موسسات قرآنی خراسان شمالی یک میلیارد ریال اعتبار دریافت کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موسسات قرآنی خراسان شمالی یک میلیارد ریال اعتبار دریافت کردند

بجنورد - ایرنا - رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: موسسات قرآنی استان امسال در چهار مرحله مجموعا 88 مورد پرداختی یک میلیارد ریال اعتبار دریافت کردند.

علی اصغر نودهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت این میزان اعتبار در راستای حمایت از فعالیت های قرآنی موسسات فرهنگی قرآن و عترت مراکز دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

وی افزود: این میزان اعتبار در مرحله اول 300 میلیون ریال به 19 موسسه قرآنی، در مرحله دوم 200 میلیون ریال به 26 موسسه، در مرحله سوم 340 میلیون ریال به 34 موسسه ودر آخرین مرحله 160 میلیون ریال به 9 موسسه اختصاص یافت.

نودهی، هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) و حمایت از فعالیت ها و برنامه های حوزه قرآن و نماز موسسات قرآنی فعال و برگزیده در استان ذکر کرد.

استان خراسان شمالی 47 موسسه فرهنگی قرآنی، دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

از این تعداد 34 موسسه از اداره کل تبلیغات اسلامی، 10 موسسه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سه موسسه به طور مشترک از 2 اداره کل مذکور مجوز فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*