شنبه 14 مهر 1403

مومنی: جمعه نصر به یادماندنی بود / جبهه مقاومت نابودشدنی نیست

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
مومنی: جمعه نصر به یادماندنی بود / جبهه مقاومت نابودشدنی نیست

وزیر کشور با بیان اینکه جبهه مقاومت نابودشدنی نیست و مصمم به راه خود ادامه خواهد داد، گفت: اسرائیل نابودشدنی است به زودی شاهد سقوط این رژیم منحوس خواهیم بود.

به گزارش تسنیم از رشت، اسکندر مومنی در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امنیت امروز خود را مدیون ایثارگان، شهدا و جانبازان هستیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل دیوانه وار و جنون آمیز به هر طرف حمله می‌کند، افزود: شهادت سیدحسن نصرالله سید مقاومت و شهید نیلفروشان، موجب تسریع در سقوط و زوال رژیم صهیونیستی خواهد شد و جبهه مقاومت مصمم‌تر از گذشته به مبارزات خود ادامه خواهد داد.

مومنی با بیان اینکه دشمن از سر استیصال هر کسی را که در سر راهش باشد کشته و به هر جایی که بخواهد حمله می‌کند، تصریح کرد: آنها جبهه مقاومت را تروریست معرفی میکردند، اما امروز یک جبهه واحد در همه دنیا علیه اسرائیل تشکیل شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه دیروز در نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب یک روز به یادماندنی بود، ادامه داد: واقعا چنین جمعیتی ندیده بودیم و از همه اقشار حضور داشتند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت نابودشدنی نیست و مصمم به راه خود ادامه خواهد داد، اضافه کرد: اسرائیل نابودشدنی است به زودی شاهد سقوط این رژیم منحوس خواهیم بود و تبلیغات مظلوم‌نمایانه رژیم صهیونیستی در جهان از بین رفت

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک نگاه و جناح به تنهایی نمی‌تواند کشور را به پیشرفت برساند، اضافه کرد: تاریخ سراسر پربار گیلان در همه عرصه‌ها از علم، فرهنگ، شجاعت و مبارزه سرآمد است و جایگاه‌اش در ایران عزیز کاملا شناخته شده است؛ این استان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و حضور مردم در عرصه‌های مختلف مانند انتخابات این شکوه را به تصویر کشاند.

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی یکی از شعارهایشان وفاق ملی بود و بر این عهد استوار ماندند و بعد از اینکه رای آوردند این شعار را محقق کردند چرا که یک نگاه و جناح به تنهایی نمی تواند کشور را به پیشرفت برساند، ادامه داد: استانداران باید علاوه بر شرایط عمومی اهل وفاق، مدارا و تعامل با همه تفکرات باشد‌؛ ما باید این مسیر وفاق را در انتخاب استانداران ادامه دهیم، این مسیر را و استانداران هم باید بر این اصل پایبند باشند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور فرمودند در تعیین استاندار کمیته مشخص شود و با شاخص‌های مختلف افراد برای سکان استان انتخاب شوند، گفت: رئیس جمهور تاکید کرد این فرد باید در کنار شاخص ها و شرایط عمومی حتما باید اهل وفاق، مدارا و تعامل با همه تفکرات و جریانات سیاسی و اجتماعی باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه در مسیر پیشرفت این استان از دانشگاه‌های فراوان و دانشجویان نخبه استفاده شود، اضافه کرد: در این استان بر اساس رویه‌ای که مدنظر بود با شاخص‌های در نظر گرفته شده استاندار انتخاب شد و از امروز دکتر حق شناس به عنوان استاندار گیلان مشغول می شوند.

وی با بیان اینکه ایشان هم تجربه و هم دانش لازم را دارند، یکی از ویژگی های ایشان این است که در عرصه‌های ملی کار کردند و در مسئولیت های قبلی موفق بودند، گفت: رمز پیشرفت و موفقیت این استان بسیج همه منابع، امکانات و نگاه ها است، تعداد دانشگاه‌های فراوان با دانشجویان نخبه این مسیر را تسهیل می‌کند.

مومنی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت چهاردهم ارزیابی مستمر و سالانه استانداران است، در تکمیل سنخنان خود اظهار داشت: بعد از یکسال تمام استان‌ها بر اساس این شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند؛ افزایش وفاق و همبستگی، میزان رضایت‌مندی مردم، ارتقا مولفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه های نیمه تمام، بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم و فقر در جامعه بخشی از این شاخص‌هاست.