چهارشنبه 11 مهر 1403

میانگین صدور پروانه‌های ساختمانی 8 ماه است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
میانگین صدور پروانه‌های ساختمانی 8 ماه است

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه شرایط واحدهای مسکونی کشور به ویژه در بافت های فرسوده در مرحله 2030 است گفت: 2030 به این معنا که 20 درصد از مساحت کشور در بافت فرسوده است و 30 درصد از ساکنان در بافت های فرسوده ساکن هستند.

وی ادامه داد: 2میلیون و 636 هزار بنای ناپایدار در 20 درصد از بافت های فرسوده قرار دارد که با کوچکترین زلزله و یا بلای طبیعی از بین می رود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که شرکت، یک هزار و 200 پروژه زیربنایی و روبنایی در دست احداث دارد، عنوان کرد: علاوه بر این 3 هزار پروژه بازآفرینی دیگر به همت دیگر سازمان‌های مرتبط در حال انجام است و انتظار می‌رود چهارشنبه های بازآفرینی به محلی برای تقویت برنامه‌های بازآفرینی و نیز همراه کردن دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و پای کار آوردن استانداران و شهرداران تبدیل شود.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار همچنین خطاب به ادارات کل راه و شهرسازی گفت: تا پایان مهر ماه پیشنهادات خود را جهت تنظمیم موافقتنامه‌ها و ارسال به سازمان برنامه و بودجه آماده و برای شرکت بازآفرینی شهری ایران بفرستند.

وی با اشاره به اینکه میزان بناهای ناپایدار در کشور به دلیل عدم توجه به ظرفیت های بخش خصوصی افزایش یافته است گفت: داغ تعداد کشته های زلزله بم هنوز فراموش نشده است این در حالیست که در در زلزله کشور ترکیه که ریشتر آن حتی از بم بیشتر بود میزان کشته ها بسیار کمتر بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متوسط زمان صدور پروانه در بافت فرسوده 8 ماه است اما در برخی شهرها و مناطق صدور پروانه به 30 ماه می رسد.

در حال تکمیل

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو