جمعه 10 فروردین 1403

میزان افزایش اجاره بها در یزد «وحشتناک» و «افسار گسیخته» شده است / طمع بی نهایت صاحب خانه ها عامل افزایش قیمت اجاره بها در یزد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
میزان افزایش اجاره بها در یزد «وحشتناک» و «افسار گسیخته» شده است / طمع بی نهایت صاحب خانه ها عامل افزایش قیمت اجاره بها در یزد

دشتی نژاد نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد گفت: اجاره بها در برخی مناطق شهر یزد تا 400درصد افزایش داشته است و به معنی واقعی کلمه میزان اجاره بها در یزد وحشتناک و افسارگسیخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا دشتی نژاد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر مشخص کردن سقف افزایش اجاره بها خاطرنشان کرد: نیت و قصد مسئولان کنترل بازار نابسامان اجاره بها است اما به نظر می رسد با این قوانین لااقل امکان این امر وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در این قانون عملا راه های فراوانی برای دور زدن قانون و به اصطلاح فرار از اجرای قانون وجود دارد که عاملی می شود که باعث اجرای ناقص این طرح خواهد بود.

دشتی نژاد با بیان اینکه در طرح جدید دولت ظاهرا قرار است نقش سازمان تعزیرات حکومتی برای پیگیری پررنگ تر شود تصریح کرد: ملزم کردن مالک برای رعایت سقف اجاره بها باید با روشهای دیگری انجام شود زیرا ثابت شده که به صورت دستوری عملا امکان کنترل این بازار وجود ندارد.

دشتی نژاد با اشاره به اینکه مشخص کردن سقف 15درصد برای شهرهایی مثل یزد تقریبا شبیه به یک شوخی است اظهار داشت: در برخی از نقاط شهر یزد برای سال جاری اجاره بها بین 300الی400درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طبق رصد بازار ملک استان یزد و استانهای دیگر به طور قطع می توان اذعان کرد که میزان افزایش اجاره بها در یزد با هیچ نقطه ای از کشور قابل مقایسه نیست.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد در پایان با اشاره به اینکه علت اصلی افزایش اجاره بها در یزد کمبود مسکن و طمع بی نهایت صاحبخانه ها است خاطرنشان کرد: دولت باید تدبیری کند تا انبوه سازی مسکن و همچنین اعطای وام های مسکن واقعی تر شود زیرا که متاسفانه برخی از وام های عطایی مسکن در حال حاضر صوری است.

انتهای پیام / ک