چهارشنبه 13 تیر 1403

میزان تولید شیر خام در کشور چقدر است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
میزان تولید شیر خام در کشور چقدر است؟

اقتصادنیوز: رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: طبق آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی 11.7 میلیون تن شیر خام سالانه در کشور تولید می‌شود که نیاز داخلی صنعت لبنیات را پوشش می‌دهد و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سید احمد مقدسی»، درباره میزان تولید شیر خام، افزود: طبق نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید هر ساله قیمت شیر خام توسط شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های ابلاغی محصولات کشاورزی تعیین تکلیف می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های ابلاغی محصولات کشاورزی سال گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم شیر خام با مشخصات 3.2 درصد چربی، 3 درصد پروتئین و بار میکروبی زیر 100 هزار، 15 هزار تومان تعیین و ابلاغ شده بود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: امسال نیز براساس تصمیم گیری این شورا قیمت هر کیلوگرم شیرخام تعیین شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

خبر مرتبط رتبه ایران در تولید شیر جهان مشخص شد / میزان صادرات چقدر بود؟

اقتصادنیوز: میزان تولید شیر خام در سال 1400 به 11 میلیون و 49 هزار تن، سال 1401 حدود 11 میلیون و 648 میلیون تن و در سال گذشته بیش از 12 میلیون تن رسید و با این شرایط شاهد رشد 11 درصدی محصولات لبنی در سال های گذشته بودیم.

مقدسی با بیان اینکه 60 درصد تغذیه دام شیری و گوشتی را یونجه و ذرت علوفه‌ای تشکیل می‌دهد، گفت: در حال حاضر نهاده‌های دامی مورد نیاز این صنعت در کشور موجود است، اما تولیدکنندگان با افزایش نرخ یونجه و ذرت علوفه‌ای روبرو شده‌اند، اما تولید کنندگان این صنعت با افزایش نرخ یونجه و ذرت علوفه ای روبرو شده اند.

وی بیان کرد: امسال قیمت هر کیلوگرم یونجه به حدود 16 هزار تومان و ذرت علوفه ای به حدود 4 هزار تومان رسیده که این امر نگرانی هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
میزان تولید شیر خام در کشور چقدر است؟ 2