دوشنبه 16 مهر 1403

میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور در حال افزایش است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور در حال افزایش است

تهران - ایرنا - رییس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور در حال افزایش است، افزود: از سوی دیگر ظرف سالیان اخیر با افزایش فشار اقتصادی و معیشتی تاب آوری مردم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقی رستم وندی روز یکشنبه در دومین همایش ملی مواجه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام افزود: براساس پیمایشی که داشتیم، مردم می گویند که 45 درصد مردم و مسوولان قانونی را عایت نمی کنند.

وی ادامه داد: در مبحث قانون گرایی در جامعه ای که 45 درصد آن فکر می کنند قانون رعایت نمی شود، مردم فکر می کنند که بحث هنجارشکنی طبیعی است.

رستم وندی افزود: در همین پیمایش مردم این اعتقاد را دارند که 50 درصد عدالت اجرا نمی شود و میزان اجرای آن کم است، اگر در جامعه عدالت نباشد مردم به فکر برقراری عدالت خواهند بود و تلاش می کنند که عدالت را برقرار و ظلم را جبران کنند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با آن باید به سلامت جامعه توجه شود و باید 10 شاخص نظیر امید به زندگی و نشاط اجتماعی و امنیت اجتماعی مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سازمان امور اجتماعی از نتایج و مطالعات و پژوهش ها در زمینه مسایل اجتماعی و آسیب های اجتماعی استفاده خواهد کرد. ادامه دارد...

برچسب‌ها