جمعه 10 فروردین 1403

ناحیه صنعتی رضی مشگین‌شهر توسعه می‌یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ناحیه صنعتی رضی مشگین‌شهر توسعه می‌یابد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از توسعه ناحیه صنعتی رضی شهرستان مشگین شهر در آینده نزدیک خبر داد.

محمد اهلی روز پنجشنبه گفت: مقدمات توسعه این ناحیه صنعتی فراهم شده و طبق برنامه‌ریزی های انجام شده 50 هکتار زمین برای اجرای این طرح اختصاص یافته که طی فرایند قانونی و پس از کسب مجوز از ادارات مربوطه نسبت به توسعه آن اقدام خواهد شد.

وی تصویب طرح توسعه ناحیه صنعتی رضی در شورای برنامه ریزی استان را از جمله اقدامات این شرکت برای توسعه آن دانست و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سایر ادارات و ارگان های مربوطه عملیات اجرای طرح هرچه سریعترآغاز شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه شهر رضی از مناطق کم برخوردار استان می باشد افزود: ین ناحیه صنعتی که چند سال بود مورد استقبال سرمایه‌گذاران واقع نمی‌شد با ایجاد زیرساخت‌ها و ارایه مشوق‌های لازم حضور سرمایه‌گذاران در آن تسهیل شد.

وی از جمله مشوق‌های ارایه شده برای شکوفایی این ناحیه صنعتی را اعطای تخفیف 50 درصدی در قیمت حق بهره‌برداری زمین اعلام کرد و گفت: طبق این طرح متقاضیانی که طرح صنعتی خود را در زمان مقرر موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شدند از بخشودگی 50 درصدی در اقساط واریزی خود بابت زمین بهره‌مند شدند که بر این اساس تعدادی از متقاضیان از این مشوق‌ها استفاده نموده و طرح صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رساندند.

اهلی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران در این ناحیه صنعتی افزود: با مشوق های ارایه شده کل زمین این ناحیه به متقاضیان واگذار شد بطوریکه دیگر زمینی برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید در این ناحیه وجود ندارد.

وی از آمادگی این شرکت برای حمایت از سرمایه گذاران جهت فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، شهرک‌های صنعتی بهترین مکان ممکن برای استقرار سرمایه گذاران بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی با در اختیار گذاشتن زمین مناسب به‌صورت اقساط بلند مدت و با ایجاد امکانات و تأسیسات زیربنایی اولیه آماده کمک به استقرار سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان می‌باشد.

*س_برچسب‌ها_س*