جمعه 7 اردیبهشت 1403

ناحیه نوآوری دانشگاه تهران افتتاح افتتاح شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ناحیه نوآوری دانشگاه تهران افتتاح افتتاح شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امروز 10 خرداد با حضور، شهردار، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به میزبانی این پارک برگزار شد. محمد مقیمی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به دوره 4ساله مدیریت...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امروز 10 خرداد با حضور، شهردار، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به میزبانی این پارک برگزار شد.

محمد مقیمی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به دوره 4ساله مدیریت خود گفت: در نظر داریم در این مدت 2000 شرکت فناوری را در این دانشگاه مستقر کنیم. پیش از این 180 شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر بودند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: نهاد های چهارگانه این تفاهم را اجرایی خواهند کرد و هر کدام هدف‌های مشخص را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به هدف هر کدام از این نهاد‌ها افزود: وزارت علوم با هدف تولید علم نافع، شهرداری با هدف توسعه شهری و توسعه محلی از طریق دانش بنیان ها، همچنین دانشگاه تهران نه به عنوان نماد آموزش عالی با هدف تاثیر گذاری در این زمینه گام برمی‌دارد.

مقیمی با اشاره نقش ناحیه نواری در این زمینه گفت: ناحیه نوآوری نقطه اتصال بین این نهادهای چهارگانه است که علاوه بر آن توسعه رفاه زندگی مردم نیز مدنظر ناحیه نوآوری است.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: ناحیه نوآوری فضایی برای ورود فعالیت دانشی به زندگی مردم است و همچنین بین ایده و فضا تعامل برقرار می‌کند.

با توجه بهداینکه این ناحیه نواوری در نرکز شهر تهران است، رییس دانشگاه تهران گفت: مردم نباید از حضور دانش بنیان ها احساس مزاحمت کنند بلکه باید حس رفاه بیشتر اتفاق بیفتد.