چهارشنبه 2 خرداد 1403

ناسا

ناسا

وب‌گاه خبر آنلاین

ناسا و فضانوردان متحد تا 98 درصد از محتوای آب ادرار خود را بازیافت می کنند و آب را از سایر محصولات زائد جدا می کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: درپی افزایش فعالیت و رقابت کشورهای مختلف برای حضور در کره ماه، محققان نسبت به آثار مخرب فعالیت‌های انسانی در این سیاره هشدار داده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با افزایش فعالیت و رقابت‌های کشورهای مختلف برای حضور در کره ماه، محققان نسبت به آثار مخرب فعالیت‌های انسانی در این سیاره هشدار داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

ماه‌نورد آمریکایی متعلق به شرکت Astrobotic که قرار بود بخشی از ماموریت ناسا را انجام دهد، به دلیل نشت سوخت در آستانه سقوط در زمین قرار گرفته است.

وب‌گاه عصر ایران

دانشمندان ناسا با کشف یک نوع جدید از فعالیت پرتو ایکس ادعا کرده‌اند که به یک فسیل کهکشانی دست یافته‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

به لطف شبکه «آرایه بازتابنده ماه» ناسا که همراه با فرودگرهای بین‌المللی و تجاری به سطح ماه منتقل می‌شود، فرود آمدن روی ماه به زودی بسیار آسان‌تر خواهد شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک سیاره که به تازگی کشف شده و هم‌اندازه زمین است، می‌تواند فرصت منحصربه‌فردی برای مطالعه دانشمندان درباره چگونگی تکامل سیاره‌ها باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک سیاره که به تازگی کشف شده و هم‌اندازه زمین است، می‌تواند فرصت منحصربه‌فردی برای مطالعه کردن چگونگی تکامل سیاره‌ها باشد. یک سیاره که به تازگی کشف شده و هم‌اندازه زمین است، می‌تواند فرصت منحصربه‌فردی برای مطالعه کردن چگونگی تکامل سیاره‌ها باشد. به گزارش عرشه آنلاین، این یک سیاره فوق‌العاده داغ است که نزدیکی آن به زمین و ستاره‌ای مانند خورشید، آن را به عنوان یک فرصت منحصربه‌فرد برای...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی معتقد است که برای اثرگذاری پروژه هارپ بر آب‌وهوا نیاز به انرژی بالایی است که انرژی درگیر در سامانه‌های گرم‌کننده یونوسفر مانند هارپ بسیار کوچک‌تر از انرژی خورشیدی است.

وب‌گاه عصر ایران

اگر تا به حال در آشپزخانه هنگام باز کردن درب یک ظرف، درگیر شده‌اید باید با این داستان آشنا باشید زیرا ناسا بالاخره پس از 16 هفته موفق شده درب مخصوص گیر کرده روی یک ظرف حاوی محتویات سیارک بنو را باز کند.

وب‌گاه عصر ایران

به گفته ناسا دمای جهانی در سال گذشته میلادی تقریباً 2.1 درجه فارنهایت (1.2 درجه سانتیگراد) بالاتر از میانگین دوره پایه ناسا، یعنی از 1951 تا 1980 بوده و همچنین نسبت به دهه 1880، 2.5 درجه گرم‌تر بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان فضایی آمریکا ناسا گروه انتخاب شده برای شرکت در یک سفر شبیه‌سازی شده به مریخ، در یک زیستگاه در مرکز فضایی جانسون در هیوستون را معرفی کرد.

وب‌گاه عصر ایران

پژوهشگران «مرکز پرواز فضایی گادرد» ناسا، نوعی از فعالیت پرتو ایکس را کشف کرده‌اند که تکامل کهکشان ها را آشکار می‌سازد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس سازمان فضایی آمریکا ناسا ادعا کرد از فرود زودتر چین بر کره ماه نگرانی ندارد و آمریکا اولین کشوری خواهد بود که فضانورد به ماه می‌فرستد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی آمریکا ناسا ادعا کرد از فرود زودتر چین بر کره ماه نگرانی ندارد و آمریکا اولین کشوری خواهد بود که فضانورد به ماه می‌فرستد.

وب‌گاه عصر ایران

ناسا روز جمعه 22 دی‌ماه، تصاویری را از مراسم رونمایی هواپیمای مافوق صوت اکس 59 (X59) منتشر کرد. مارتین اسکانک، پیمانکار اصلی پروژه هواپیمای اکس 59 این مراسم را با حضور جمعی از مهندسان و طراحان آن در شهر پالمدیل ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار کرد. این هواپیمای مافوق صوت تجاری، با 9 متر طول قادر است با سرعت 1590 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.