چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

ناسا

ناسا

وب‌گاه عصر ایران

طی ماموریت Ax-3 یک کپسول کرو دراگون حامل 4 فضانورد، همراه موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس از مقر فضایی کندی در 18 ژانویه 2024 میلادی به مدار زمین پرتاب شد. این فضانوردان مایکل لوپز آلگریا از ناسا، والتر ویلادی از ایتالیا، آلپر گزراوچی نخستین فضانورد ترکیه و مارکوس واندت بودند.

خبرگزاری تسنیم

فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی که به همراه سه فضانورد دیگر با فضاپیمای SpaceX Crew Dragon در راه بازگشت به کره زمین است در هنگام بازگشت، تصاویر خیره‌کننده‌ای از کره زمین را ثبت کرد.

خبرگزاری تسنیم

"بروس مک‌کندلس دوم" فضانورد آمریکایی 40 سال پیش در 7 فوریه 1984، نخستین راهپیمایی فضایی بدون اتصال را انجام داد! یک عکس باورنکردنی از این رویداد، مک کندلس را تنها و در فاصله 250 مایلی به صورت شناور در فضا نشان می‌داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ستاره‌شناسان از کشف یک اقیانوس دیگر در منظومه شمسی خبر داده‌اند که گویا زیر سطح یکی از قمرهای کوچک زحل موسوم به میماس پنهان شده است و جریان دارد. ستاره‌شناسان از کشف یک اقیانوس دیگر در منظومه شمسی خبر داده‌اند که گویا زیر سطح یکی از قمرهای کوچک زحل موسوم به میماس پنهان شده است و جریان دارد. به گزارش عرشه آنلاین، پژوهشگران فاش کرده‌اند که میماس (Mimas)، یکی از کوچکترین قمرهای سیاره زحل،...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیدا شدن آب خارج از کره زمین خبری هیجان‌انگیز است و اکنون در یکی از قمرهای زحل اقیانوسی از آب پیدا شده است.

وب‌گاه عصر ایران

اقیانوس زیرسطحی میماس پس از تجزیه و تحلیل داده‌هایی که از فضاپیمای کاسینی ناسا به دست آمده بود، آشکار شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ستاره‌شناسان کشف کرده‌اند که یکی از کوچک‌ترین قمرهای زحل ممکن است دارای اقیانوس مایع باشد. ستاره‌شناسان کشف کرده‌اند که یکی از کوچک‌ترین قمرهای زحل ممکن است دارای اقیانوس مایع باشد. به گزارش عرشه آنلاین روزنامه سا ن نوشت:، این قمر زحل که میماس نامگذاری شده، دارای سطحی است که با دهانه‌های فراوان، شبیه به ستاره مرگ در جنگ ستارگان است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جدیدترین ماهواره آب و هوایی سازمان فضایی «ناسا» روز پنجشنبه در مدار زمین قرار گرفت و قرار است اطلاعات بیشتری درباره اقیانوس‌ها و اتمسفر این کره خاکی فراهم کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگرازی دانشجو، به نقل از اسپیس نیوز، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در 6 فوریه (17 بهمن) اعلام کرد که 530 کارمند خود را که حدود 8 درصد از کارکنان می‌شوند، به دلیل عدم اطمینان در مورد بودجه سال 2024 اخراج خواهد کرد. این آزمایشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از پایان تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌ها و با توجه به کاهش بودجه ناسا به‌ویژه برای بازگشت نمونه مریخ (MSR)، حدود...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فضانورد روسی رکورد حضور درفضا را شکست.

وب‌گاه عصر ایران

ماموریت جدید ناسا این فرصت را برای دانشمندان فراهم می‌کند تا جزئیات بیشتری نسبت به قبل به دست بیاید. ذرات آلودگی و موجودات کوچک اقیانوسی ممکن است به تنهایی هیجان‌انگیز نباشند ولی برای درک برخی از فرآیندها مثل تغییرات آب و هوایی که در شرایط فعلی کره زمین تاثیرگذارند، مهم و کلیدی خواهند بود.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عصر ایران

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، سیاره فراخورشیدی جدیدی را رصد کرده که در یک «منطقه قابل سکونت» در منظومه ستاره‌ای‌اش می‌چرخد و «نسبتا نزدیک به ما» تنها در فاصله 137 سال نوری از زمین قرار گرفته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از نامه‌نیوز، اخیراً جواد امام، سخنگوی «جبهه اصلاحات ایران» گفت که اصلاح‌طلبان لیستی در تهران نخواهند داشت. در نگاه نخست بر اساس جایگاه تشکیلاتی جواد امام که سخنگوی جبهه اصلاحات است، می‌شود گفت که این حرف نهائی اصلاح‌طلبان است، زیرا قاعدتا تصمیم جبهه اصلاحات به عنوان تشکیلات انتخاباتی اصلاحات، تصمیم همه اصلاح‌طلبان است، اما چنین نیست. چرا؟...

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، سیاره فراخورشیدی جدیدی را رصد کرده که در یک «منطقه قابل سکونت» در منظومه ستاره‌ای‌اش می‌چرخد و «نسبتا نزدیک به ما» تنها در فاصله 137 سال نوری از زمین قرار گرفته است. این سیاره که «تی‌او‌آی -715 بی» (TOI-715 b) نامگذاری شده، قطری تقریبا 1.5 برابر بزرگتر از زمین دارد و به دور یک ستاره کوچک و قرمزگون در گردش است. به گزارش یورونیوز، حضور این سیاره در منطقه قابل...